התעשייה האווירית מגבירה מאמצי שיווק בארה"ב - וחונכת מרכז מבקרים ושואו רום חדשני בוושינגטון DC לא הרחק מהפנטגון, בבניין משרדים שבבעלותה.
ארה"ב היא יעד היצוא מספר 1 של התעשייה האווירית: מסך מכירות שנתי של כ-6 מיליארד דולר המכירות לארה"ב הסתכמו בכמיליארד דולר (16%). מרכז המבקרים נועד למקבלי החלטות בצבא ארה"ב ובממשל האמריקני, והוא מצויד בתצוגות דיגיטליות מתקדמות בשלושה ממדים למערכות הנשק מתוצרת התעשייה האווירית.
1 צפייה בגלריה
הרון
הרון
מל"ט הרון של תע"א
(צילום: רויטרס/Amir Cohen)
מהתעשייה האווירית נמסר כי מטרתו של מרכז המבקרים החדשני "להעמיק את הקשרים והחיבורים עם השותפים המקומיים של החברה - אנשי ממשל, צבא וביטחון וחברות מקומיות - ולאפשר להם באמצעות טכנולוגיות חדשניות, כולל מציאות מדומה, לבחון את מגוון הפתרונות של התעשייה האווירית".
הרבעון הראשון של תע"א לשנת 2024 היה הרווחי ביותר בתולדותיה עם רווח נקי של 135 מיליון דולר וצבר הזמנות שיא בסך 19 מיליארד דולר - גידול של 48% לעומת רבעון מקביל. 66% מהמכירות ליצוא כאשר הגידול המשמעותי במכירות מקורו בחטיבת מערכות הטילים. יש לציין כי ההזמנות למערכת החץ שהופעלה מבצעית לראשונה במלחמה עדיין לא נכללו ברבעון הראשון, ולאור הצלחתה הצפי הוא לביקושים מחו"ל.
אמיר גבע, סמנכ"ל צפון אמריקה בתע"א, אמר ל-ynet: "ארה"ב היא יעד מרכזי שלנו ואנחנו רוצים להרחיב את הפעילות בה. יש לתעשייה האווירית יתרון אצל הלקוחות, המוצרים שלנו בעלי יכולת מבצעית עכשווית מוכחת בשדה הקרב - הביצועים שהפגינו במלחמת חרבות ברזל".
המרכז החדש נחנך בסוף השבוע בנוכחות שגריר ישראל בארה"ב מיכאל הרצוג, שגריר ישראל לאומות המאוחדות גלעד ארדן, הנספח הצבאי של צה"ל לארה"ב אלוף הדי זילברמן, ראש משלחת הרכש של משרד הביטחון בארה"ב מישל בן ברוך, אמיר גבע ומזכיר ועד העובדים של התעשייה האווירית יאיר כץ.
יו"ר הדירקטוריון, עמיר פרץ, שיזם את המהלך, אמר: "השקתו של מרכז המבקרים שלנו, לצד מרכז החדשנות שאותו נחנוך בסוף חודש יולי הקרוב, מהווים גשר חשוב למקבלי ההחלטות, כאן בוושינגטון".