עוד שינויים בשופרסל: ל-ynet נודע כי יפתח בלוך, מנהל שרשרת האספקה ברשת השיווק, סיים את תפקידו, ובמקומו ימונה שלומי שמיר שהגיע מתנובה. מדובר בתפקיד בעל חשיבות רבה והשפעה על רווחיות החברה, שכן חוסר יעילות של שרשרת האספקה גורם לפחת, אובדן או פגיעה במוצרים, ולשיבושים באספקת המוצרים. שמיר כיהן בשנתיים וחצי האחרונות כמנכ"ל פרופלוס, חברת בת של תנובה. קודם לכן שימש כמשנה למנכ"ל בקבוצת ויסוצקי ובעברו היה בתפקידים בכירים בקבוצת שטראוס.
מאז רכישת השליטה בפועל, על ידי האחים יוסי ושלומי אמיר בשופרסל וכניסתם לתפקיד מנכ"לים משותפים, שלומי בונה סביבו כוורת מקצועית חדשה במסגרתה הוא החליף שורת בכירים שמונו בתקופת קודמיו, היו"ר לשעבר איציק אברכהן והמנכ"ל לשעבר אורי וטרמן.
1 צפייה בגלריה
האחים שלומי ויוסי אמיר
האחים שלומי ויוסי אמיר
האחים שלומי ויוסי אמיר
(צילום: מורג ביטן)
במהלך השנה החולפת הוחלף ניצן גולדברג, ששימש סמנכ"ל הסחר של הרשת, באלה ברין, לשעבר סמנכ"לית הסחר של רשת פרשמרקט, שהייתה בבעלות האחים אמיר ונמכרה לפז. רעות רפאלי כהן, גם היא מרשת פרשמרקט לשעבר, מונתה לסמנכ"לית משאבי אנוש במקומה של עינת מנחם אמיתי. דפנה אנגלשטיין, שהגיעה מרשת קרפור, מונתה לסמנכ"לית מערכות מידע במקום שי ורדי. ליאור לייזר, לשעבר מנכ"ל חברת ויליפוד, מונה למנכ"ל שופרסל עסקים במקומו של ליאור שחורי. איתן סיידה, לשעבר מנהל סחר בחברת סנו, מונה למנכל רשת הפארם be במקום ענת שפירא. עמיחי פינקלשטין, לשעבר סמנכ"ל רגולציה ויועץ משפטי של הפניקס בית השקעות, מונה למנכ"ל שופרסל נדלן במקומו אורן הוד. בנוסף, מינו האחים שני משנים למנכ"ל: עו"ד יצחק יהנותן כהן, לשעבר שותף במשרד עו"ד שיבולת, ורו"ח אפרת בינשטוק, לשעבר שותפה בכירה בחברת היעוץ והחשבונאות הבינ"ל דלויט. רו"ח גיל ויס, לשעבר מדלויט, מונה לסמנכ"ל כספים במקומה של איילת צור.
במקביל, האחים ממשיכים בפעולות התייעלות ברשת במטרה לשפר את הרווחיות, הכוללות, שיפור תנאי סחר עם ספקים, ביטול התקשרויות עם נותני שירותים כמו גיתם בתחום הפרסום, מקנזי בתחום הייעוץ, סטורנקסט וסגרמט בתחום שירותי מידע. מדובר בחוזים שחתמה ההנהלה הקודמת בהיקף של מיליוני שקלים לשנה שהופסקו כעת. בנוסף, צימצמו בכוח אדם ופוטרו כ-150 עובדים ממטה החברה. לצד זה, שונו הטבות ללקוחות, כמו לדוגמה ביטול דמי משלוח חינם מעל 700 שקלים, ביטול מתן הנחות והתקשרות עם ארגון חבר ועוד. במקומם, הרשת מציעה מבצעי הנחות עמוקים.
מכירות שופרסל מסתכמות בכ-15 מיליארד שקל בשנה, ולכן כל שבריר אחוז של חיכסון כתוצאה מצעדי התייעלות פירושו עשרות עוד עשרות עד מיליוני שקלים לשורת הרווח. פעולות אלה באו כבר לידי ביטוי בדוחות הרבעון הראשון והשני של 2024 שפורסמו, עם שיפור משמועתי בתוצאות, בעקבותיהם המשקיעים המרוצים הזניקו את מניית שופרסל ב-117%, מתחילת השנה. בשבוע הבא תפרסם שופרסל את דוחותיה לרבעון השלישי של השנה.