המנטור המוכר אלון אולמן הגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך כ-5 מיליון שקל נגד שותפיו, אנשי העסקים ניר דובדבני ואבי פרץ וכן נגד חברת אר.אנ.די קאוצינג ופיתוח עסקים העוסקת בייעוץ עסקי של השניים. אולמן, הנחשב לאחד המנטורים המוכרים בישראל, טוען באמצעות עוה"ד גיא גיסין ויואל פרייליך כי דובדבני ופרץ פועלים תוך קיפוח זכויותיו כביכול.
במסגרת התביעה טוען אולמן כי הוא "אחד המנטורים המובילים בישראל, מרצה ומעביר סדנאות בנושאי התפתחות אישית ומנטורינג, אשר הקים מספר חברות העוסקות בהתפתחות אישית ומנטורינג שהיו מהמובילות בישראל עד רכישת הנתבעים מניותיהן".
1 צפייה בגלריה
אלון אולמן (משמאל) וניר דובדבני
אלון אולמן (משמאל) וניר דובדבני
אלון אולמן (משמאל) וניר דובדבני
(צילום: מיכל קורשוב, אביגיל עוזי)
לטענתו בתביעה, "עתירה זו באה אל העולם בלית ברירה, לאחר שהנתבעים פועלים באופן עקבי על מנת לנשל את אולמן ממפעל חייו ומזכויותיו כבעל מניות מיעוט בחברות, תוך הפרת התחייבויותיהם על פי הסכם הרכישה, השתלטות עוינת ונמשכת על החברות ופעילותן, עד כדי כך שאולמן כבר אולץ למכור לנתבעים 90% ממניותיו בנזיד עדשים, אולם הנתבעים אינם משלמים לו אפילו את התמורה שסוכמה תוך שאיבת התוכן של החברות עד כדי ריקון החברות מתוכן".
עוד נטען כי הנתבעים "ביצעו פעולות המיועדות לפגוע באולמן, במעמדו ובמוניטין שלו בכוונה לבזותו ולהרחיקו ולהפעיל עליו מנופי לחץ אשר יגרמו לו לנטוש את החברות או לוותר על חלקו בנזיד עדשים ובכלל זה, בין היתר, צמצמו לו הרצאות וגרמו לו להרצות מול קהל מצומצם לאחר שמילא אולמות עם קהל עצום המונה אלפי איש או שינו תפקידים של עובדים צמודים מבלי לעדכן אותו על כך, פגעו במעמדה של רעייתו של אולמן בהיקף ובתוכן תפקידה עד כדי פיטוריה, הגם שהעסקתה הייתה חלק מן התמורה שסוכמה בגין מניותיו של אולמן".
בתביעה נטען כי באוגוסט 2022 נחתם בין אולמן לנתבעים הסכם רכישה לפיו רכשה החברה הנתבעת 51% ממניות אולמן בקבוצת חברות - קבוצת אולמן אשר בבעלותו. זאת, בין היתר, בתמורה לכ-4.6 מיליון שקל לאולמן אשר משולים ב-36 צ'קים חודשיים. בנוסף, נטען כי על הנתבעת היה לשלם לאולמן שוויו של נכס נדל"ן אשר הוערך בכ-3 מיליון שקל, כאשר בגין תשלום ההפרש מסרה החברה הנתבעת לאולמן 36 צ'קים חודשיים בסך כולל של כ-980 אלף שקל.
אולמן טוען בתביעה כי "כבר למן ההתחלה החלו הנתבעים במסכת מתוכננת היטב של נישול אולמן מזכויותיו... לאולמן היו ציפיות רבות מכניסת שותפים אסטרטגיים שינהלו באופן מקצועי את החברות וייקחו אותן לשיאים חדשים, אולם לדאבון הלב התברר כי אלו החליטו לדחוק את רגליו... כבר מיד לאחר חתימת הסכם הרכישה בין הצדדים ניתן היה להבין כי הם אינם מתכוונים לקיים את הסכם הרכישה".
עוד נטען כי בסופו של דבר אולמן מחזיק ב-10% ממניות החברות והחברה הנתבעת ב-90% ממניות החברות. כמו כן נטען כי הנתבעים נתנו ביולי 2024 הוראת ביטול לכל ההמחאות המצויות בידי אולמן נוכח העדר זכאותו לכספים כלשהם.

הנתבעים: "על אולמן להשיב לנו סכומי עתק"

לתביעה צורף כנספח מכתב מיולי 2024 ששלחו באי כוח הנתבעים בו ציינו כי טענות אולמן הן חסרות שחר וכי אולמן הפר את ההסכמים והחובות המוטלות עליו. "מרשיי (הכוונה לדובדבני ופרץ - ל.ד) מרגישים כשותפים שנבגדו על ידי מרשך (הכוונה לאולמן - ל.ד). אין בכוונתם להשלים עוד עם מסכת הכזבים וההונאה שמפוזרת על ידי מרשך לכל עבר... בסופם של דברים מרשכם (אולמן - ל.ד) יצטרך לפצות את מרשינו בגין כל הנזקים, הכספים וההשקעות ששולמו והוזרמו על ידם... מרשכם אינו זכאי לתמורה החוזית שסוכמה. אולמן צמצם באופן משמעותי ביותר את היקף הפעילות שלו, ביטל הופעות פעם אחר פעם, סירב לעשות מאמץ ממשי עבור הפעילות העסקית והפחית דרסטית את מעורבותו ואת תרומתו... לאור הפרותיו החמורות של מרשכם את כלל התחייבויותיו כלפי מרשינו ולאור ההפרה הבוטה והמחפירה של חובות האמון והנאמנות שלו כלפי החברות וכלפי שותפיו, מובהר בזאת, כי מרשיי (דובדבני, פרץ והחברה -ל.ד) נתנו הוראת ביטול לכלל ההמחאות המצויות בידי אולמן. נוכח היעדר זכאותו לכספים כלשהם ממרשינו, ובכלל זה כשל תמורה מלא, תוך שהוא מחויב להשיב את השיקים שהופקדו על ידו עד עתה".
עוד נטען במכתב כי "המצגים הפיננסים לגבי ההכנסות/הרווח בחברה שהציג אולמן היו שקר מוחלט". בסופו של המכתב נטען בו כי כל טענות אולמן נדחות וכי "לא רק שמרשיי לא חייבים למרשכם (לאולמן - ל.ד) דבר, על מרשכם להשיב למרשיי סכומי עתק". טרם הוגש כתב הגנה.
תגובת אר.אנ.די קואצ'ינג, באמצעות עורכי דינה - אלי שימלביץ' וניצן אפגין ממשרד בורוכובסקי ושות': "מרשתנו טרם קיבלה את כתב התביעה. כתב התביעה הוא ניסיון לא מוצלח להגיב למכתב התראה שאולמן קיבל לפני מספר שבועות מאיתנו, ואשר במסגרתו נדרש סיום השותפות, השבת הכספים ששולמו לו ופיצוי על הנזקים שהוא גרם. בתשובה לטענה המצחיקה, שאולמן 'אולץ' כביכול למכור למרשתנו את 'מפעל חייו' ועוד 'בנזיד עדשים', ייאמר כי מרשתנו תשמח לקבל חזרה את אותו נזיד עדשים (הסכומים ששולמו לו) ולהחזיר תמורתם לידי אולמן את מפעל חייו (מניות החברה). לסיום, יובהר כי כל טענותיו של אולמן נדחות על ידי מרשתנו בשאט נפש. עמדת מרשתנו תובא במלואה בכתב התביעה שתגיש נגד אולמן בימים אלה. לשמחתנו יש בתי משפט בישראל שיוציאו את האמת לאור".
מאלון אולמן נמסר בתגובה כי "העתירה הוגשה לאחר שהנתבעים פעלו בשיטתיות ובדורסנות לנשל את אלון אולמן ממפעל חייו המוערך. בתוך זמן קצר החלו הנתבעים לרמוס באופן בוטה את ההסכמים שנחתמו עמם והפרו את ההתחייבויות עליהן חתמו והתחמקו בתואנות שווא מתשלום התמורה עבור המניות והמוניטין המפואר של החברה שרכשו".