הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית באר שבע אישרה את תוכנית המדיניות להתחדשות עירונית בשכונה ג' בעיר, כך נודע ל-ynet. המשמעות היא שמעתה התוכניות בתחום השכונה הוותיקה, שיוגשו בהתאם למדיניות העירונית, יאושרו על ידי הוועדה המקומית ולא יהיה צורך באישור התוכניות גם בוועדה המחוזית, כך שלוחות הזמנים לאישור התוכניות צפויים להתקצר באופן משמעותי.
ממסמכי התוכנית עולה כי בשכונה קיימות כיום כ-3,700 יחידות דיור, ובמסגרת התוכנית תתאפשר תוספת של כ-6,200 יחידות דיור נוספות. לצד תוספת יחידות הדיור למגורים, שיתאפשרו במסגרת מיזמי פינוי בינוי והתחדשות בניינית (ברמת הבניין הבודד), התוכנית מתווה ומסדירה את רשת הדרכים בשכונה, תוך דגש על חתך רחובות חדש שמחזק את המרחב ויצירת מעברים של הולכי הרגל והגברת החיבורים לפארקים שכונתיים.
2 צפייה בגלריה
התחדשות במתחם קולנוע אורות בבאר שבע
התחדשות במתחם קולנוע אורות בבאר שבע
התחדשות במתחם קולנוע אורות בשכונה ג' בבאר שבע
(אדריכלות והדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות)
הבנייה החדשה תהיה מגוונת ותתבסס על בנייה מרקמית. בחלק מהרחובות תותר בנייה גבוהה עד 30 קומות (בצירים הראשיים המקיפים את השכונה), המשולבת בבנייה מרקמית. כמו כן, בחלק ממתחמי הפינוי בינוי תותר בנייה מרקמית משולבת בבנייה גבוהה של עד 17 קומות. אחת ממטרות התוכנית היא גם הצללת השכונה, ונקבע כי כל שצ"פ (שטח ציבורי פתוח) יתוכנן כך שמחצית משטחו יוצלל בתוך 5-7 שנים באופן מלא באמצעות נטיעת עצים.
יצויין כי בתחום השכונה כבר יש מספר תוכניות התחדשות עירונית בשלבים מתקדמים. תוכניות ההתחדשות במתחם אורות ובמתחם ברגמן כבר אושרו בוועדה המחוזית; והתוכניות של מתחם וינגייט, מתחם שז"ר ומתחם השלום נמצאות בשלבי תכנון מתקדם.
2 צפייה בגלריה
התחדשות במתחם וינגייט בשכונה ג' בבאר שבע
התחדשות במתחם וינגייט בשכונה ג' בבאר שבע
התחדשות במתחם וינגייט
(תכנון: סטודיו מיא - מיכל יוקלה אדריכלים)

10,000 משרות חדשות

שכונה ג' הוקמה כשיכון בשנות ה-50 של המאה הקודמת וקלטה תחילה עולים חדשים מרומניה, מעיראק, ממרוקו, מלוב ומתוניס. בשנות ה-80 קלטה עולים מאתיופיה ובשנות ה-90 גם עולים מחבר המדינות. סטודנטים רבים מתגוררים בה וממוקם גם חלק מרובע החדשנות של באר שבע, המתבסס על מוסדות העוגן המרכזיים בשכונה וסביבתה – אוניברסיטת בן גוריון, המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה ופארק ההייטק.
רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע, מסר: "אנחנו ממשיכים ליישם את התוכנית האסטרטגית לפיתוח באר שבע כמטרופולין מוביל בישראל, הכולל איכויות אורבניות בכל שכונותיו ומספק שירותים מתקדמים לתושבי העיר והאזור. שכונה ג', שבחלק משטחה ממוקם רובע החדשנות הכולל ריכוז יוצא דופן של עובדים איכותיים בתעשיית הידע והרפואה וצפוי לספק כ-10,000 משרות בתחומי הטכנולוגיה בשנים הקרובות, תהפוך לשכונה מודרנית ומעורבת שימושים ותהווה מוקד משיכה חזק למגורים, לתעסוקה, לתרבות ולפנאי".
רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבערוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבעצילום: מישל אמזלג
סגן ומ"מ ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית, שלומי נומה, ציין כי "העירייה שמה לה כמטרה לחזק ולחדש את שכונה ג', על ידי יצירה של סביבת מגורים טובה שתמשוך אוכלוסיות חזקות חזרה למרכז העיר, תוך שמירה על תושביה הקיימים. התוכנית מציעה לשמור על תמהיל דירות ומבנים שיאפשר חיים למגוון רחב של תושבים בני מעמדות שונים ובשלבי חיים שונים. התוכנית צפויה לתרום רבות לעיר ומהווה המשך ישיר של תוכנית המתאר הכוללנית, אשר מכוונת את הפיתוח העתידי של העיר לפנים העיר ולהתחדשות עירונית".
מהנדסת העיר, תמר פוריה, הוסיפה כי "מטרת התוכנית היא הפיכת שכונה ג' לשכונה בעלת מאפיינים עירוניים אינטנסיביים, הכוללת מגורים, מוקדי תרבות ופנאי, בהליך שיביא לשינוי בדימוי השכונה ולמיתוגה מחדש במערך העירוני, כשכונת מגורים מגוונת, נגישה, מקיימת ואטרקטיבית בלב העיר. במסגרת התוכנית ניתן מענה לשדרוג המרחב הציבורי, יצירת היצע למגורים מגוונים ואיכותיים, התייחסות חברתית ופרוגמתית לצרכי ציבור עתידיים ויצירת פתרונות תנועתיים".