טבע הגיעה לפשרה עם רשות המיסים - ותשלם לרשות 750 מיליון דולר. החברה דיווחה היום (ג') לבורסה לניירות ערך כי הגיעה להסכמות עם הרשות בנוגע לשומות המס לשנים 2020-2008, ובהתאם לתנאי ההסדר תשלם החברה את הסכום במהלך 2029-2024.
בנוסף, סוכם במסגרת ההסדר כי ככל שטבע תחליט לבצע תשלומי דיבידנד בעתיד היא תהיה מחוייבת עליהם בתשלום מס של בין 5%-7% מאותו תשלום דיבידנד עתידי, עד לתשלום סכום מס מקסימלי של כ-500 מיליון דולר.
1 צפייה בגלריה
חברת טבע
חברת טבע
חברת טבע
(צילום: shutterstock)
מטבע נמסר כי מדובר בצעד חשוב אשר מאפשר לחברה להביא לסיומן את הסוגיות ההיסטוריות מול מס הכנסה, ולהמשיך להתמקד במחויבותה לבריאותם של המטופלים ובהמשך יישום האסטרטגיה שלה "חוזרים לנתיב של צמיחה" (Pivot to Growth), אותה החברה מובילה בהצלחה בשנה האחרונה. עוד הדגישה טבע כי ההסדר לא צפוי להשפיע על תחזיות התוצאות שלה לשנת 2024.
ההסדר מגיע בהמשך לחילוקי הדעות שהתגלו בין טבע ורשות המיסים על סכום של קרוב לשבעה מיליארד שקל, שלטענת הרשות טבע הייתה חייבת אותו במס. הפרשה אף הוזכרה בדוח מבקר המדינה האחרון, שבו ביקר המבקר את העובדה ש-6.9 מיליארד שקלים עומדים תלויים בהליכים משפטיים בין טבע לרשות המיסים. הסכסוך הסתיים כאמור בפשרה, לפיה החברה תשלם 2.775 מיליארד שקל לקופת המדינה.