עד כמה הבית שלכם מרושת במצלמות? הטרנד הזה הגיע לשיאים חדשים מאז ה-7 באוקטובר, וברשתות החשמל שמו לב למוצר עם ביקוש זניח עד כה שפתאום נחטף עד כדי מחסור: פעמון חכם ועינית חכמה לדלת. אלה מצלמות ממוחשבות שמצלמות את אזור הכניסה לבית כל הזמן ובזכות חיישנים שמזהים תנועה. המחיר שלהם ירד והרלוונטיות שלהם בנסיקה.
ברשת מחסני חשמל אכן מזהים שחלה עלייה תלולה במכירות פעמון חכם לדלת. המוצר האיזוטרי שנמכר ב-700-300 שקל הפך לרב מכר, לצד המוצר הוותיק יותר: עינית דיגיטלית. הפעמון מאפשר גם לקבל התרעות לטלפון הנייד על מבקרים חשודים, ואפילו לשוחח איתם דרך הפעמון - גם אם אתה לא בבית. בעלי אקספרס מוכרים ערכות כאלה בכמה מאות שקלים פחות כבר זמן רב: ערכה של eufy שנמכרת בארץ ב-600-400 שקל, מוצעת בעלי אקספרס ב-250 שקל עד 300 שקל (עם קופון), אם כי לעיתים יש הבדלי נפח זיכרון. אבל פער המחירים בין ישראל לסין מצטמק, שכן בעקבות הביקוש הגדול יותר חברות ויבואנים נכנסים לתחום.
3 צפייה בגלריה
פעמון דלת חכם שנמכר במחסני חשמל
פעמון דלת חכם שנמכר במחסני חשמל
פעמון דלת חכם שנמכר במחסני חשמל
(צילום מסך מתוך האתר של מחסני חשמל)
לפי לירון כץ, סמנכ"ל פיתוח עסקי ודיגיטל ברשת מחסני חשמל, "מאז ה-7 באוקטובר המכירות בשכפול מאריכי. זה גדל בקצבים לא הגיוניים. כל כמות שמגיעה נחטפת. המלאי מגיע לסניפים ונגמר. זה משהו מטורף. עברתי על טרנדים של השלישון הראשון של השנה ואני פתאום רואה את המוצר הזה מככב כמספר 3 בטרנדים בכל הרשת. זה מוצר שלא היה קיים בשנה שעברה: היינו מוכרים מכל הדגמים ביחד כמה עשרות בחודש.
"הקטגוריה עשתה קפיצה של פי 500 במכירות. מרמה של 35 יחידות בממוצע בחודש שנמכרו בשנת 2023, ומקסימום 70 יחידות, לרמה של 1,500 יחידות בחודש שנמכרו בשנת 2024. זה שינוי לא נורמלי. זה טרנד שהזרז שלו הוא ביטחוני, אבל בשילוב עם דיגיטציה של הבית זה הפך להיט וזה פשוט הופך את החיים לנוחים יותר: אתה מתקשר עם הילדים, הילדים לא חוששים כי את עונה לזרים בדלת לא הם".
3 צפייה בגלריה
ערכת אינטרקום אלחוטי שנמכרת ב-KSP
ערכת אינטרקום אלחוטי שנמכרת ב-KSP
ערכת אינטרקום אלחוטי שנמכרת ב-KSP
(צילום מסך מתוך האתר של KSP)
אתה יודע שהמוצר הזה נמכר כבר שנים בעלי אקספרס ושם ישראלים קנו אותו? "עינית חכמה זה טרנד ותיק. מה שעכשיו התחדש זה פעמון הדלת החכם. התחום קיבל פיק כי יש ילדים בבית. אתה רואה כל מי שמגיע אליך הביתה, אפשר להגדיר שהוא ישלח לך התרעות לנייד כשהילדים שלך בבית, או רק כשבני אדם עוברים ליד הדלת ולא כלבים של השכנים, למשל. זה מאפשר לך לדבר עם השליח מרחוק, ואם יש לך גם דלת חכמה - השליח כבר יכול להיכנס עם קוד חד פעמי לשים את הדברים בפנים ולצאת החוצה.
"פעם זה היה אירוע יקר. היום את מקבלת שירות ואחריות ומוצרים טובים של פעמון חכם ומצלמה מצוינת שמתריעה על תנועות חשודות. ככה את גם לא רבה עם השליח אם הוא הניח לך חבילה או לא. וכל זה את קונה ב-500-400 שקל, כשפעם המחיר היה 1,000 שקל ומעלה. זה הפך להיות משהו שכל אחד יכול לרכוש. לשם השוואה: פעמון רגיל ופשוט לדלת עולה 150-100 שקל. ככה את קונה פעמון חכם עם עינית, מאוד קל ונוח".
בסופו של דבר זאת רק מצלמה חכמה "זה לא יעזור מול מחבלים, אבל מול גנבים זה בהחלט עוזר. זאת האבולוציה של הפעמון הביתי. יש לו גם חיבור חסכוני בחשמל וחיי סוללה של חצי שנה. אפשר להגדיר בהתאמה אישית את האיזור בו מתגלה תנועה כדי להפחית את מספר התראות השווא שמקבלים, ואפשר לחבר אותו לעוזרת חכמה".
3 צפייה בגלריה
פעמון חכם לדלת שנמכר בעלי אקספרס. קוד קופון AE8ZNAF
פעמון חכם לדלת שנמכר בעלי אקספרס. קוד קופון AE8ZNAF
פעמון חכם לדלת שנמכר בעלי אקספרס. קוד קופון AE8ZNAF
(צילום מסך מתוך עלי אקספרס)

היבואנים שמו לב להתחממות בקטגוריה

בין היתר אפשר לקנות בארץ דגמים של ריולינק, בלאופונקט וגם גוגל ושיאומי. אפי אהרוני, הבעלים של קבוצת המילטון, יבואנית שיאומי ו-eufy בישראל, שם לב לתופעה: "הביקוש לא רגיל. באים הרבה צרכנים שקנו שיאומי בעלי אקספרס לקבל שירות אצלי, והפערים כבר לא כאלה גדולים. אכן יותר זול שם אבל שירות ואחריות לא תקבלו".
עמנואל וארולקר, מנכ"ל רונלייט טכנולוגיות, מסביר: "לפני חצי שנה קיבלנו את המותג Beseus שמוכר מטענים, סוללות גיבוי ומוצרי אודיו, ולפני 4 חודשים הוא קיבל החלטה אסטרטגית להיכנס גם לכל העולמות של האבטחה האישית. הם ראו הרבה ביקושים בעולם ואחרי מה שקרה פה בארץ הרבה יבואנים נכנסים לישראל עם עוד ועוד מצלמות אבטחה.
"בסוס החליט להיכנס לשוק עם עיניות לדלת ברבעון השלישי של השנה כמוצר משלים למצלמות האבטחה שלו. הוא רואה המון דרישה. אני העברתי לו את הדרישה שלנו, כרגע המון רשתות שיווק מבקשות פעמונים לדלת, יש בעיית היצע בשוק. ואנחנו מתחילים לשווק את המוצרים האלה בקרוב. לקראת סוף הרבעון הבא הכל יגיע לארץ. זאת תהיה עינית שמחוברת להאב של המצלמות הביתיות, בהמשך הם ייצרו פעמון דלת. הם עשו המון השקעה במחקר ופיתוח והולכים על הקטגוריה בכל הכוח".