מגזר הספורט והפעילות בחו"ל כיסו על חולשת מגזר האופנה של פוקס בישראל, כך עולה מדוחות החברה שבשליטת הראל ויזל לרבעון הראשון של שנת 2024. ההתרחבות המואצת של סניפי פוקס, בעיקר בחו"ל, הביאו לעלייה במכירות, שהסתכמו ב-1.3 מיליארד שקל, הכנסות שיא. כמו כן, פוקס עברה לרווח נקי של 27 מיליון שקל המיוחס לבעלי ההון, לעומת הפסד של 5.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי זינק ל-68.7 מיליון שקל לעומת 10.9 מיליון ברבעון המקביל של 2023. לשיפור ברווחיות תרמה גם העובדה שעונת החורף הסתיימה באיחור, מה שמנע את הצורך במבצעים לחיסול עודפים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
פוקס
פוקס
פוקס
(צילום: אלעד גרשגורן)
בניתוח מגזרי, ההכנסות בתחום האופנה והבית ירדו ב-2.6%, ואילו בישראל ב-2.9%. בעוד שבתחום האופנה בחו"ל, כאמור, תודות להתרחבות והוספת שטחי מסחר, חלה עלייה של 180%.
במגזר הספורט המכירות בחנויות זהות עלו ב-7.4%, וההכנסות מפעילות הספורט בישראל (ריטיילורס) עלו ב-10.7%.
"אנו מסכמים רבעון עם הכנסות שיא של למעלה מ-1.3 מיליארד, וממשיכים בתוכניות צמיחה והתרחבות בשוק המקומי ובחו"ל. הקבוצה מחזקת את מעמדה כמובילת שוק במגזרים השונים: מגזר הספורט ואופנת הבית בחו"ל, ובוחנת הזדמנויות עסקיות נוספות", אמר ויזל.
לאחר פרסום הדוחות, מניית פוקס ירדה ב-2.7%. כמו כן, בשבוע שעבר דווח כי בית ההשקעות אלטשולר שחם צמצם את האחזקות שלו בפוקס באמצעות קופות גמל, ומכר 2.5% ממניות החברה בעסקה מחוץ לבורסה בהיקף של 100 מיליון שקל.

יושבת ראש חדשה לקבוצה

פוקס גם הודיעה על המינוי של יודפת הראל בוכריס, ממובילות מחאת ההייטק נגד המהפכה המשפטית, ליושבת הראש של הקבוצה. היא תחליף בתפקידה את אבי זלדמן, שמסיים את כהונתו אחרי 12 שנים. זלדמן מונה ליו"ר דירקטוריון בנק מזרחי.
בוכריס בת ה-52 היא בעלת ניסיון ניהולי רב בעמדות מפתח בשוק הישראלי והבינלאומי. כיום היא מכהנת כמנהלת של קרן ההון סיכון בלאמברג קפיטל בישראל, כדירקטורית בבנק דיסקונט ובחברת ידע-חברה למחקר ופיתוח של מכון ויצמן.
במקביל, פוקס הודיעה כי רכשה את יתרת המניות של המשקיע רונן אלעד בחברת שילב, המתמחה במוצרי תינוקות, תמורת 15 מיליון שקל. אלעד יפרוש מהשותפות עם פוקס, שתחזיק ב-80% מהון המניות של החברה, בעוד פועלים השקעות יחזיקו ב-20% הנותרים.
ועידת האנשים של המדינה 2024 - בדרך לצאת מהמשבר
(צילום: סנטרל הפקות)