אחרי המתנה למתקפה שלא הגיעה בסופ"ש - הישראלים חזרו לקניונים. בערך. במרכזי הקניות הפתוחים, למשל, הייתה ירידה משמעותית בפדיון בסוף השבוע, כשאתמול (ראשון) והיום הם חוו ירידה קטנה בלבד במכר.
בדיזנגוף סנטר הייתה ירידה בתנועה בחמישי בהשוואה לשלישי ורביעי, אבל דווקא בשישי הופתעו בקניון כי הייתה תנועה טובה מאד. אתמול והיום הייתה ירידה של 5% לעומת חמישי.
1 צפייה בגלריה
קניון עזריאלי
קניון עזריאלי
קניון עזריאלי בתל אביב
(צילום: דנה קופל)
בקניוני עופר טוענים שלא הייתה ירידה בפדיונות והישראלים נוהרים "לקניונים הסגורים והממוזגים שנמצאים בתנועת שיא". בקניוני עזריאלי לעומת זאת הודו כי כרגע אין להם דרך למדוד את זה.
בשישי האווירה הדרוכה והמתוחה גרמה לצרכנים להישאר קרוב לבית. גם במוצ"ש רבים ויתרו על שופינג. התוצאה הייתה ירידה של עד 15% בפדיונות בשישי ועד כ-30% במוצ"ש. גם קניונים שפתוחים בשבת חוו ירידה במספר המבקרים בשבת. הירידה הייתה בעיקר בקניונים עם פדיונות בינוניים של כ-60-50 שקל למ"ר. בישראל יש קניונים ומרכזי קניות שמציגים פדיון של למעלה מ-120 שקל למ"ר, והם נפגעו פחות.
עוד גורם שתרם לירידה בפדיונות בחמישי-שני לעומת השבוע הקודם, עשוי להיות הטיסות של הישראלים לחו"ל. רבים טסו עכשיו בתום הקייטנות, לכן יש באופן טבעי פחות מבקרים בקניונים.
גם במסעדות ובבתי הקפה מדווחים על חזרה מסוימת לשגרה בראשון ושני.
בענף בכל מקרה חוששים מהחמרת המצב הבטחוני - כלומר עכשיו יש התאוששות, אבל העתיד הקרוב עדיין לא ידוע.