לא רק התייקרויות ב-1 בינואר: יבואנית מותג הפסטה ברילה הודיעה על הורדת מחירים של 10% בממוצע ‏על חלק ממוצרי פסטה ברילה. ההוזלה כוללת את סדרת הפסטה הקלאסית, שמהווה את רוב מכר הפסטה ‏וכן את סדרת הפסטה ללא גלוטן. בכך היא מורידה מחירים למחירי טרום 2024, לפני העלאת המחיר שלה ‏בינואר השנה, אז ייקרה את ברילה ב-10%. ‏
לפי חוק המזון, היבואנית יכולה לדרוש מהקמעונאים להוריד מחירים בהתאם להורדה (בניגוד להעלאת ‏מחיר).
1 צפייה בגלריה
פסטה ברילה. המותג הוותיק איבד מזוהרו
פסטה ברילה. המותג הוותיק איבד מזוהרו
פסטה ברילה. המותג הוותיק איבד מזוהרו
הורדת המחיר מתאפשרת בזכות ירידת מחירי הקמח העולמיים, לצד מאמציה של שסטוביץ מול ברילה ‏העולמית. שסטוביץ החלה לאבד השנה נתחי שוק. נתח השוק שלה ירד ב-10%, מכ-26% ל-22%. הסיבה ‏הייתה שהמחיר שלה הפך לגבוה מדי והמותג ברילה הפך לפחות תחרותי, בעוד המתחרים המתרבים ‏במדף הפסטה מתחזקים על חשבונו. ‏
מאז, בשוק קרו כמה תהליכים: נעלמה הפסטה הטורקית שהובילה את מבצעי 3 ב-10 שקלים, ויבואניות ‏הפסטה מאיטליה מוכרות כרגע במחירים גבוהים יותר. מותגים פרטיים כמו קרפור עדיין מכרו בזול יחסית ‏‏– 5.90-4.90 שקלים לאריזה. במקביל החל יבוא פסטה מוזלת מאזרבייג'ן, אולם פסטה אסם היא עדיין ‏שליטת הקטגוריה, עם אסם ופרפקטו. ‏
מנגד, התרבו מותגי פסטה איטלקית באיכות דומה לזו ברילה: לה מוליזנה (של יצרנית קוקה קולה ויבואנית ‏רסק העגבניות מוטי), רומו (של דיפלומט), ליגורי (ויסוצקי) וגרופלו. המותגים האלה מציעים אריזת ‏פרימיום בשקל או שניים פחות מברילה ועם יותר מבצעים, והמותג הוותיק איבד מזוהרו כמותג הפרימיום ‏הבולט בסופר.‏
פסטה ברילה 500 גרם נמכרת ברשתות השיווק בטווח מחירים של 10.90-7.90 שקלים. במבצעים היא ‏נמכרת בדרך כלל ב-2 ב-14.90 שקל או 3 ב-18 שקל. ברשתות חרדיות, אגב, אפשר למצוא ברילה ב-‏‏6.90-5.90 שקלים. רבים מהמותגים המתחרים נמכרים כאמור במחיר מעט נמוך יותר, באריזה מהודרת ‏יותר ובמבצעים תכופים יותר. ‏
‏משסטוביץ נמסר: "בשנים האחרונות נאלצנו להתמודד עם עליית מחירים מצד הספקים הבינלאומיים של ‏המוצרים. אנו שמחים על האפשרות להוריד את המחיר הקמעונאי באופן שיאפשר להיטיב עם הצרכן ‏הישראלי. המחירים החדשים צפויים להיות מיושמים בשוק הקמעונאי ברחבי הארץ במהלך השבועות ‏הקרובים".‏