עסקת קרקע גדולה בגבעת שמואל: חברת בית וגג דיווחה על רכישת קרקע למגורים בשיתוף עם חברת טופ במרחבי השרון בשכונת רמת הדר בגבעת שמואל. מדובר בקרקע בשטח של כ- 3,100 מ"ר הממוקמת ברחוב יצחק ויטנברג,‎ עליה ניתן לבנות 122 דירות לצד כ-560 מ"ר שטחי מסחר. את המגרש רכשו החברות מחברת א.פ.י נתיב בסכום כולל של 145 מיליון שקל, מחיר המשקף סביב 1.18 מיליון שקל לדירה.
מדובר במגרש אחד מתוך 4 מגרשים ששווקו במסגרת מכרזים שערכה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) בשנת 2022. על המגרש תב"ע (תוכנית בניין עיר) מאושרת, ומהחברות שרכשו הקרקע נמסר כי בכוונתן לפעול להוצאת היתר הבנייה. על פי התב"ע התקפה, ניתן לבנות על המגרש מגדל בגובה של 20 קומות ובניין מרקמי נוסף בגובה 9 קומות. תמהיל הדירות יהיה מגוון ויכלול דירות 3-6 חדרים לצד דירות מיוחדות ופנטהאוזים. הקמת הפרויקט צפויה להתחיל בשנת 2026.
2 צפייה בגלריה
מגרש בגבעת שמואל המיועד להקמת פרויקט מגורים
מגרש בגבעת שמואל המיועד להקמת פרויקט מגורים
מגרש בגבעת שמואל המיועד להקמת פרויקט מגורים
(קרדיט: סימפלקס)
נציין כי בדיקה באתר רמ"י מעלה כי המגרש שכעת נמכר נרכש במסגרת המכרז ב-2022 במחיר גבוה יותר. כך, באותו המכרז ההצעה הזוכה עמדה על כ-182 מיליון שקל ועוד מיליון שקל דמי פיתוח כך שהמחיר שבו נרכש המגרש כעת היה נמוך יותר בכ-37 מיליון שקל.
רונן עקביהרונן עקביהצלם: רז רוגובסקי
רונן עקביה, מנכ"ל בית וגג יזמות ונדל"ן, התייחס לעסקה ואמר כי "בית וגג ממשיכה להרחיב את פעילותה ולהגדיל את צבר הפרויקטים שלה. התקופה הנוכחית מאופיינת בהזדמנויות רבות, בין היתר לרכישת קרקעות ושיתופי פעולה. רכישת הקרקע בגבעת שמואל מהווה הזדמנות עסקית במחיר רכישה אטרקטיבי ובלוחות זמנים קצרים לביצוע הפרויקט. אנו שמחים להרחיב את שיתוף הפעולה עם חברת טופ במרחבי השרון איתה אנו מקדמים בנוסף פרויקט פינוי בינוי נרחב בקדימה צורן".

"קצרין מתרחבת וגדלה"

במקביל, ועל אף המלחמה בצפון, שכונה חדשה מתחילה להיבנות בקצרין. לאחר שנים ארוכות ללא בנייה משמעותית ביישוב – החלו בימים האחרונים עבודות ההקמה של רובע נחלים הממוקם בדרום מערב היישוב ועתיד לכלול כ-8,000 יחידות דיור סך הכל.
החברות היזמיות קבוצת י.ד ברזאני וקבוצת אבני דרך שזכו במכרז לבניית הרובע החדש, קיבלו מידי הועדה המקומית עם סיום עבודות הכנת הקרקע, היתר לביצוע עבודות ההקמה הכוללות חפירה ודיפון לשלב הראשון של הרובע שהחלו כעת, במסגרתו ייבנו כ- 524 דירות, מתוכן כ- 50 יחידות דיור צמודות קרקע והיתר בבניה רוויה של עד 5 קומות. במקביל, נחנך במקום גם מרכז מבקרים החדש.
2 צפייה בגלריה
עבודות ההקמה ברובע נחלים החדש בקצרין
עבודות ההקמה ברובע נחלים החדש בקצרין
עבודות ההקמה ברובע נחלים החדש בקצרין
(צלם: יעקב אוחיון)
מנהל מחוז צפון במשרד השיכון והבינוי, אריאל אולצוור, שנכח בהנחת אבן הפינה אמר: "צריך לזכור שההווה שלנו יהיה העבר של הדורות הבאים. גם מי שישב כאן לפני 2000 שנה חווה חורבן אבל אחר כך הגיעה גם תקומה. קצרין מתרחבת וגדלה ותהפוך לעיר ויש כאן מסר לאומי ואני אומר זאת בשם הממשלה. אני מאמין שנראה כאן את עם ישראל בתפארתו".
ראש המועצה המקומית קצרין, יהודה דואה, הוסיף: "זהו יום מאוד מרגש. בתקופת מלחמה, שאדמתנו בוערת והיישוב שלנו חווה מציאות חדשה - הנחת אבן פינה לרובע חדש שייבנה הוא לא סתם אירוע, זו אמירה חד משמעית, אמירה ערכית. רגע שמסמל בעיניי ציונות, דבקות בקרקע, כפי שציוו לנו מייסדי קצרין ומתיישבי הגולן - אנחנו כאן כדי להישאר".
נציגי החברות היזמיות אמרו באירוע כי "העלייה לקרקע היא אבן הדרך המשמעותית הראשונה בהקמתו של הרובע החדש של קצרין שעתיד לשנות את פני היישוב והאזור כולו".