בית המשפט המחוזי בתל אביב נעתר היום (שלישי) לבקשת חברת האבטחה "פנג'יה אן ג'י יו" והוציא צו עיכוב הליכים לחברה ומינה את עו"ד אמיר פלמר כמנהל הסדר. זאת, לאחר שהחברה צברה חובות בסך של כ-118 מיליון שקל.
"פנג'יה אן ג'י יו" מספקת פתרונות טרנספורמציה דיגיטלית עבור ארגונים ממשלתיים, לרבות פתרונות זהות ואבטחה ביומטרית, שירותי עסקאות אלקטרוניות ועוד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
רפי קמינר מנכ"ל פנג'יה
רפי קמינר מנכ"ל פנג'יה
רפי קמינר מנכ"ל פנג'יה
(צילום: דויד גארב)
הבקשה הוגשה לפי תיקון 4 אשר מקל על חברות שנקלעו לקשיים בעקבות הקורונה ואשר במסגרתו מבקשים למנות לחברה מנהל הסדר שלא מחליף את ההנהלה. החברה הגישה לפני מספר ימים לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה דחופה לצו עיכוב הליכים.
מהבקשה עולה פירוט חובותיה: חוב מובטח לגיזה על סך של כ- 75 מליון שקל. חובות החברה בדין קדימה (מס הכנסה , עובדים ) עומדים על סך כולל של כ- 23 מליון שקל .חוב לספקים על סך של כ-9 מליון שקלים, חוב למוסדות על סך של כ-7 מיליון שקל וחוב לעובדים וקופות גמל על סך כ-3.5 מיליון שקל.
בקשת החברה לעיכוב הליכים שהוגשה באמצעות עוה"ד גיא אידו, קרן רייכבך-סגל, אבישי סנדר ואחמד פריג' ממשרד גורניצקי הוגשה כשבוע לאחר שמספר עובדים בחברה המיוצגים על ידי עו"ד אופיר רונן הגישו בקשה למנות לה נאמן בטענה שלחברה יש חוב כלפיהם וכלפי נושים נוספים.
עו"ד גיא אידועו"ד גיא אידוצילום: יהונתן בלום
עו"ד אופיר רונןעו"ד אופיר רונןצילום: נדיה פונכץ
בתום הדיון שהתקיים היום הוציא השופט חגי ברנר החלטה במסגרתה קבע כי "מדובר בחברה העוסקת זה כשלושים שנה בפיתוח ובהספקה של מערכות מחשוב למגזר הציבורי ולארגונים ממשלתיים, לרבות הספקת פתרונות זהות ואבטחה ביומטרית, בעיקר במדינות העולם השלישי ובמדינות מתפתחות. אין חולק כי החברה מצויה כיום בחדלות פירעון תזרימית. היא אינה מסוגלת לפרוע את חובותיה כסדרם, וצברה חוב לעובדים בכך שלא שילמה משכורות מזה קרוב לשלושה חודשים. החברה טוענת כי שווי נכסיה עולה בהרבה על גובה חובותיה. היא מציינת כי יש לה מוניטין בן שלושים שנה בפרויקטים שהיא מנהלת. החברה מאשרת כי היא מצויה כעת במצוקה תזרימית, אך לטענתה הדבר בהחלט בר פתרון.
החברה הציגה הצעה של משקיע בעל מוניטין שמוכן להשקיע בה סך של כ-11 מיליון שקל (מדובר למעשה בבעל המניות של חברת האם של החברה). כמו-כן החברה פועלת להשגת השקעות נוספות".
השופט ברנר הוסיף כי "לאחר שבחנתי את טיעוני הצדדים באתי לכלל מסקנה כי יש מקום לאפשר לחברה פרק זמן סביר לצורך גיבושה של הצעת הסדר לנושים, ומכאן שיש להיעתר לבקשה למתן צו עיכוב הליכים". וקבע כי "מנהל ההסדר אמיר פלמר יוודא שאכן ההפעלה המתוכננת אינה במתכונת גירעונית, ואם יגיע למסקנה כי מדובר בהפעלה גירעונית, יעדכן את בית המשפט בהקדם ויבקש הוראות מתאימות".
הודעת בנק ישראל בדבר הריבית - ראיון עם ד"ר איתמר כספי, בנק ישראל
(צילום: ירון ברנר)