החברות הביטחוניות הישראליות שהשתתפותן בתערוכת הנשק יורוסטורי בפריז בוטלה, חוששות שלא יינתן להן להיכנס לתערוכה אפילו כמבקרים בלבד, כדי לקיים פגישות שנקבעו מראש.
ל-ynet נודע כי באגף ליצוא ביטחוני במשרד הביטחון (סיב"ט) מנסים לברר את הנושא והודיעו לחברות כי הם מצפים לקבל תשובה מהצרפתים בימים הקרובים. למרות שנשיא צרפת ביטל את השתתפותן של 74 חברות ביטחוניות מישראל המציגות בתערוכה בגלל המלחמה בעזה, הן עדיין מעוניינות להגיע, גם אם כמבקרים בלבד, משום הפגישות הרבות שקבעו שם עם לקוחות והצורך להראות ולהיפגש עם הגורמים הבכירים שמגיעים לתערוכה מכל העולם.
1 צפייה בגלריה
יורוסטורי צרפת פריז תערוכה תעשיות ביטחוניות ישראל דוכן ישראלי 2014
יורוסטורי צרפת פריז תערוכה תעשיות ביטחוניות ישראל דוכן ישראלי 2014
יורוסטורי צרפת פריז תערוכה תעשיות ביטחוניות ישראל דוכן ישראלי 2014
(צילום: Bambax / Shutterstock)

אחד הבכירים בתעשיות אמר ל-ynet כי "מכירים אותנו גם בלי התערוכה אבל לא להיות שם זאת פגיעה תדמיתית קשה ששמה את החברות הישראליות בסטטוס של מנודים".
הביטול נעשה זמן קצר לפני פתיחת התערוכה בעוד כ-10 ימים, למרות שההכנות והרישום לתערוכה נעשו לפני חודשים רבים והחברות שילמו כבר כסף רב עבור הרישום, הביתנים, המלונות והטיסות. החשש בקרב החברות הוא שהן יגיעו עם הכרטיסים שכבר קיבלו כמציגים - אך לא יינתן להן להיכנס.
"השקענו כספים וזמן רב להופעה בתערוכה", מספר נעם תורג'מן, מנהל השיווק של חברת הסטארט אינפינידום מקיסריה -מפתחת פתרונות נגד שיבושי ג'י.פי.אס ברחפנים וכטב"מים, שהייתה אמורה להציג בתערוכה. "אנחנו מדברים על חודשים ארוכים של הערכות ותקציבים גדולים שכבר שילמנו על מלונות, טיסות ודמי השתתפות. רק ההשתתפות כולל הביתן עלתה לנו בסביבות 17 אלף שקל. מי יפצה אותנו? שלא לדבר על הנזק התדמיתי והמכירתי: התערוכה היא פלטפורמה לשיווק ולחשיפה לכל הגורמים החשובים בעולם הביטחוני העולמי".
לדבריו, "אנחנו חלק מקבוצת חברות שיוצאות על ידי סיב"ט, ונמסר לנו שאולי אפילו ההשתתפות שלנו כאורחים לא תתאפשר. אנחנו מחכים לתשובה. הנזק הוא מעבר למשאבים שהוצאנו על ההשתתפות, יש לנו פגישות מתוכננות עם לקוחות ועם שותפים אסטרטגיים שנאלץ לבטל – שמטרתן קידום מכירות. מדובר בתערוכת נשק המובילה בעולם. בכל שנה יש השתתפות גדולה מאוד של התעשייה הביטחונית הישראלית, זאת במה יעילה לחשוף את המוצרים והטכנולוגיה של כל אחת. מעל 2,000 חברות מכל העולם יציגו בתערוכה וכל מקבלי ההחלטות יהיו שם. לנו כחברה קטנה זה עוד יותר משמעותי. את תע"א או אלביט כל העולם מכיר, אבל אותנו לא וזאת הזדמנות להיחשף בפני כל הגורמים הרלוונטיים. לצערי קיבלנו מסמך רשמי מטעם מנהלי התערוכה על ביטול ההשתתפות ואנחנו מקווים שנוכל להשתתף כמבקרים ולפחות לקיים את הפגישות המתוכננות. אין לי רצון לטוס ואז לגלות שלא מכניסים אותנו".