הרווח הנקי של שופרסל ברבעון השלישי של 2024 זינק פי 4 לסך של 238 מיליון שקל לעומת 51 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. עלייה של 6% נרשמה גם במכירות שחצו את ה-4 מיליארד שקל. גם המכירות בחנויות הזהות עלו ב-6.8% לעומת רבעון מקביל אשתקד.
המכירות בחנויות זהות ברשת הפארם Be של שופרסל עלו ב-6.6%. בסה"כ נרשמה עלייה בכל הפרמטרים: מכירה בחנויות זהות, מכירות למ"ר ורווח התפעולי, שמעידים כי הליך ההתייעלות האגרסיבי של בעלי שופרסל, האחים יוסי ושלומי אמיר, מביא תוצאות וכי למרות תלונות ספקים או תביעות למיניהן האחים מתכוונים להמשיך בדרכם למיקסום רווחיות הרשת ולהצדיק את בחירת המשקיעים המוסדיים בהם.
2 צפייה בגלריה
סניף של שופרסל
סניף של שופרסל
סניף של שופרסל
(צילום: אביהו שפירא)
מאז כניסתם של האחים אמיר באפריל 2024 עלתה המניה של שופרסל ב96% ושווי החברה כיום עומד על 9.2 מיליארד שקל. לתוצאות הטובות סייע גם עיתוי חגי תשרי, עליות מחירים והימצאות הישראלים בארץ בעקבות המלחמה. כמו כן נרשם רווח חד פעמי של 44 מיליון שקל כתוצאה ממכירת פייבוקס.
הרווח הגולמי של שופרסל עלה ל-28.5% מסך כל המכירות לעומת 26.6% ברבעון מקביל כתוצאה מגידול בהכנסות לצד קיטון בעלויות ועליות מחירים. הרווח התפעולי (בניטרול מכירת פייבוקס) עלה לשיא של 6.5% בהשוואה ל-3.6% ברבעון המקביל.
בחלוקה למגזרים רשמה שופרסל עלייה של 6.3% בהכנסות רשת הסופרים שעמדו על 3.78 מיליארד לעומת 3.56 מיליארד ברבעון מקביל. עיקר הגידול נבע מגידול בחנויות זהות ומעיתוי חגי תשרי. המכירות למ"ר גדלו ב-10.7% כתוצאה מצמצום שטחי מסחר. הרווח התפעולי זינק ל-6.1% מההכנסות בהשוואה ל-2.9% בתקופה מקבילה אשתקד.
2 צפייה בגלריה
האחים שלומי ויוסי אמיר
האחים שלומי ויוסי אמיר
האחים שלומי ויוסי אמיר
(צילום: מורג ביטן)
המכירות באונליין הסתכמו ב-17.1% מסה"כ המכירות של הרשת לעומת 17.9% ברבעון מקביל אשתקד. הירידה, לדברי החברה, נבעה כתוצאה מגידול נמוך יותר של המכירות באונליין ביחס לגידול של חנויות הסופר הפיזיות. שיעור המכירות של המותג הפרטי ירד ל-23.6% לעומת 26.5%. יצוין, כי האחים מבצעים שינוים במותג הפרטי כשחלקו צומצם, אבל בימים אלה נוסף מותג פרטי חדש של הרשת בתחום מוצרי הניקיון.
שופרסל פועלת בשלושה מגזרים: הסופרים, רשת הפארם והנדל"ן. ברשת הפארם רשמה החברה הכנסות בסך 290 מיליון שקל, גידול של 7.4% בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד. הרווח התפעולי מסה"כ ההכנסות ירד ל-0.3% לעומת 1.5% ברבעון מקביל. לדברי החברה הרווח הושפע מהפחתות שבוצעו בנושא המיתוג החדש של הרשת ומפתיחת חנויות חדשות.
בתחום הנדל"ן נרשמה צמיחה של 7% בהכנסות שהסתכמו ב-69 מיליון כתוצאה מעליית המדד ומגידול במצבת השטחים להשכרה. הרווח התפעולי של המגזר עמד על 75.4% לעומת 75% ברבעון מקביל.