כוכב הכדורגל הצרפתי, ואחד השחקנים הטובים בעולם, קיליאן אמבפה, רכש נתח משמעותי בחברת האלקטרוניקה הגרמנית Loewe. על פי הודעת החברה, ההשקעה צפויה להגדיל את המכירות ואף עשויה לסלול את הדרך להנפקה ראשונית לציבור.
אמבפה, שחקן ריאל מדריד, רכש החזקת מיעוט של יותר מ-10% באמצעות חברת ההשקעות שלו, Coalition Capital. Loewe לא חשפה את שווי העסקה. המהלך מגיע לאחר שמוקדם יותר השנה, חברת הטכנולוגיה, שידועה בעיקר בזכות מסכי הטלוויזיה שהיא מייצרת, גייסה את אמבפה כפרזנטור.
1 צפייה בגלריה
אמבאפה חוגג
אמבאפה חוגג
קיליאן אמבפה
(צילום: REUTERS/Juan Medina)
מנכ"ל Loewe, אסלן חבלייב, אמר בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג כי החברה שואפת להגדיל באופן חד את ההכנסות השנתיות לכ-300 מיליון אירו בשנים הקרובות, מהרמה הנוכחית של 60 מיליון אירו. זאת, תוך התמקדות מיוחדת בשווקי צפון אמריקה ואסיה. לדבריו, המהלך עשוי להוביל בסופו של דבר להנפקה לציבור. חבלייב הוסיף כי הוא רואה בשותפות של כוכב הטניס רוג'ר פדרר עם מותג הספורט On כמודל לחיקוי עבור שיתוף הפעולה של Loewe עם אמבפה.
מוקדם יותר השנה, אמבפה רכש נתח במועדון הכדורגל הצרפתי קאן מהליגה השנייה מידי קרן ההשקעות Oaktree Capital Management. עבור Loewe, קהל העוקבים העצום של אמבפה ברשתות החברתיות, הכולל 122 מיליון עוקבים באינסטגרם, עשוי להתגלות כבעל ערך שיווקי משמעותי. "קיליאן סייע באופן משמעותי עם רמקול בלוטות' שפיתחנו איתו", אמר חבלייב. הוא הוסיף כי מספר כדורגלנים מנבחרת צרפת, חבריו של אמבפה, כבר קידמו את המוצר ברשתות החברתיות.
ההשקעה של אמבפה ב-Loewe היא דוגמה למגמה ההולכת וגוברת של ספורטאים מובילים שמרחיבים את פעילותם העסקית אל מעבר לתחומי הספורט.
Loewe היא, כאמור, חברת אלקטרוניקה, שנוסדה ב-1923 בברלין. היא התפרסמה כחלוצה בתחום הטלוויזיה, כאשר הציגה את אחד ממכשירי הטלוויזיה הראשונים בעולם בתערוכה העולמית בבירה הגרמנית בשנת 1931. לאורך השנים, Loewe התמחתה בייצור מוצרי אלקטרוניקה צרכנית יוקרתיים, כאשר טלוויזיות היוקרה שלה הפכו לסמל מעמד בקרב צרכנים אירופיים. לצד זה, Loewe עברה תקופות של קשיים כלכליים בעשורים האחרונים, כולל הליך פשיטת רגל בשנת 2019. החברה עברה שינוי בעלות ורה-ארגון, כאשר כיום היא מעסיקה מאות עובדים ומתמקדת בייצור טלוויזיות, מערכות אודיו ומוצרי אלקטרוניקה ביתית אחרים.