בצל החששות העולים ממיתון, ענקית הטכנולוגיה אפל מתכננת להאט את קצב הגיוסים של עובדים חדשים ולצמצם את הוצאותיה על צמיחה בשנה הבאה. כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג. מתחילת השנה איבדה מניית החברה כ-19% בבורסת נאסד"ק.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
יחד עם זאת, ככל הנראה לא מדובר בהחלטה רוחבית שתשפיע על כל החברה, אלא רק על חלק מהצוותים. בנוסף, החברה עדיין מתכננת השקה גדולה בשנה הבאה שתכלול משקפי מציאות מדומה - קטגוריית המוצרים החדשה הראשונה שתציג אפל מאז שנת 2015.
2 צפייה בגלריה
לוגו אפל
לוגו אפל
אפל
(צילום: shutterstock)
בתוך כך, גם מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, הודיע אמש (ד') באימייל לעובדים כי החברה תאט את קצב הגיוסים שלה במחצית השנייה של 2022. כ"אתם צריכים להיות יזמים ורעבים יותר", כתב המנכ"ל לעובדים.
עוד כתב פיצ'אי כי גוגל גייסה 10,000 עובדים במהלך הרבעון השני, וכעת החברה צריכה לייעל תהליכים, לאחד השקעות ולעבוד קשה יותר - במיוחד על רקע "התחזית הכלכלית הגלובלית הלא ברורה", כך כתב. האימייל של פיצ'אי לא הזכיר פיטורים, אבל ביטויים כמו "ייעול" ו"איחוד" רומזים על כך שייתכן שזה יקרה בהמשך. אלפבית (החברה האם של גוגל), מצידה, לא הגיבה על הדיווחים.
בנוסף לגוגל, אתמול דווח כי גם מיקרוסופט "מארגנת מחדש את כוח האדם שלה", ובתוך כך היא מפטרת כ-1% מכוח העבודה שלה, שמונה כ-180 אלף עובדים. החברה מסרה כי הפיטורים הם במגוון תפקידים וקבוצות, בכל מיני מקומות בהן פועלת החברה שבסיסה בוושינגטון.
2 צפייה בגלריה
גוגל ומיקרוסופט
גוגל ומיקרוסופט
גם הן מקצצות. גוגל ומיקרוסופט
(צילום: יח"צ, AFP)
החברה טענה כי הפיטורים לא נבעו מהידרדרות במצב הכלכלי של החברה, ומסרה כי היא מתכננת להמשיך לגייס לתפקידים אחרים במהלך השנה, ולסיים את שנת 2022 עם גידול במספר העובדים בסך הכל.
"קיצצנו מעט מאוד עובדים", כתבה מיקרוסופט באימייל. "כמו כל החברות, אנחנו מבצעים הערכות של סדרי העדיפות העסקיים שלנו על בסיס קבוע, ומבצעים התאמות מבניות בהתאם. נמשיך להשקיע בעסק שלנו ונגדיל את מספר העובדים בשנה הקרובה".
הפיטורים בחברות הטכנולוגיה הבינלאומיות הואצו בחודשים האחרונים בשל החששות של המשקיעים ממיתון. בשבוע שעבר טוויטר פיטרה שליש מהמגייסים שלה, טסלה פיטרה מאות עובדים במהלך החודש האחרון ומטא (פייסבוק) מתכננת פיטורים אחרי שלפי הדיווחים הורתה למנהליה לזהות ולקצץ עובדים בעלי ביצועים נמוכים. בנוסף, מטא מסרה לאחרונה כי תקצץ את היעדים שלה לגיוס מהנדסים חדשים.