לראשונה יוקם בגבול רצועת עזה מרכז לוגיסטי לאחסון הסחורות לעזה וממנה: מזון, ציוד רפואי, תוצרת חקלאית ועוד. המיקום: סמוך למעבר כרם שלום.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
על פניו מדובר בבשורה לתושבי רצועת עזה ולתושבי עוטף עזה ובפרט לתושבי המועצה האזורית אשכול: המרכז צפוי להניב הכנסות של מיליוני שקלים למועצה מדמי השימוש והארנונה וליצור מקומות תעסוקה חדשים בצד הישראלי. עבור רצועת עזה, המרכז הלוגיסטי צפוי לשפר את הכנסת הסחורות ולסייע לפלסטינים כלכלית. הקמת המרכז תביא גם הזדמנות לשיתופי פעולה כלכליים בין עזה לישראל. את הפרויקט יזם ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני.
1 צפייה בגלריה
מרכז חדש לוגיסטי בעוטף
מרכז חדש לוגיסטי בעוטף
מרכז לוגיסטי בעוטף
במכרז להקמת המרכז, שישתרע על שטח של 120 דונם, זכתה חברת מ.ב.צ, המתמחה בייזום וניהול נכסים ופרויקטים. צפי סיום הבנייה: בתוך שלוש שנים.
בישראל מאמינים שסיוע כלכלי לעזה, בכל דרך שהיא, הוא אחד הגורמים שמרסנים את השטח. לשם כך, כבר תקופה ארוכה שישראל מאפשרת כניסת אלפי עובדים מעזה לישראל - מהלך שמזרים כסף רב לרצועה ומשפר את החיים מעבר לגבול. השיפור הכלכלי בזכות כניסת העובדים הוא אחד השיקולים המרכזיים שחמאס בעזה לא ירצה לסכן, לצד כמובן הרתעה צבאית.
למרות הרצון הטוב והתקווה שהשקט ישמר, גם בישראל וגם בעזה מבינים: כל שינוי ביציבות הביטחונית, ירי רקטות או פיגועים על הגדר, יעצרו את הפרויקטים ואת התקווה לחיים נורמליים יותר.