פחות תחרות ברשתות הנעליים: קבוצת בריל הודיעה הלילה לבורסה שתרכוש את פעילות רשת אלדו (ALDO) בישראל מחברת ירוטקס טקסטיל בע"מ, תמורת 8 מיליון שקל. בריל רוכשת בכך גם את אתר האינטרנט של החברה ואת מלאי החנויות. אם תושלם העסקה היא תפעיל 26 מתוך 28 החנויות של המותג בארץ (שתיים ייסגרו) ותשמור על המותג. בריל לא רכשה מירוטקס את פעילות רשת ספרינג שבבעלותה, שגם היא מנוהלת על-ידי אלדו גרופ.
מחברת בריל נמסר כי השלמת העסקה כפופה בין היתר לאישור של הבעלים הקנדי של אלדו את העברת הסכם הזיכיון לבריל וחתימה על הסכם ביניהם.
1 צפייה בגלריה
אלדו
אלדו
אלדו
(צילום: יח"צ)
בחברה מסרו כי בהסכם יש תנאים נוספים להשלמתו: "קבלת אישור הממונה על התחרות, אישורי המשכירים להסבת הסכמי השכירות של החנויות, וקבלת אישורי השעבודים".
אלדו הוא מותג קנדי במקור שנוסד ב-1972 על-ידי אלדו בן סעדון, מהגר יהודי ממרוקו. הרשת בישראל הייתה הזיכיון הבינלאומי הראשון שלה, בזכות הידידות בין בן סעדון לניזרי. היא החלה לפעול בארץ ב-1995. סם ניזרי היה הזכיין הבינלאומי הראשון של המותג, שהוביל את אלדו למכור זיכיונות בינלאומיים וכיום יש לה 1,600 חנויות ברחבי העולם. למרות השם הלכאורה איטלקי של הרשת - רוב הייצור של נעלי, תיקי ואביזרי המותג נעשה במזרח. בישראל, לפי הערכות, הפדיון שלה נמצא בירידה בשנים האחרונות מיותר מ-200 מיליון שקל בשנה לכ-150 מיליון שקל בשנה, זאת למרות חוזק המותג.
קבוצת בריל היא הקבוצה החזקה ביותר בישראל בתחום ההנעלה והרכישה תעצים את כוחה. בריל משווקת למעלה מ-30 מותגי הנעלה, מפעילה 8 רשתות שונות, 4 אתרי סחר ופעילות סיטונאות בכ-1,000 נקודות מכירה. בריל היא הבעלים של נעלי גלי והזכיינית של ניין ווסט, טימברלנד, האש פאפיס, קטרפילר, קדס, לי קופר, נאוטיקה שואו אוף ואמפוריום. בעבר ייצרה נעליים בישראל לצבא אך כיום היא יבואנית בלבד.
שווי הקבוצה הוא 110 מיליון שקל עם הכנסות של 521 מיליון שקל ב-2023. בריל דיווחה על עלייה של 9% במכירות ברבעון השני של השנה. הרווח הנקי של החברה זינק ל-8 מיליון שקל לעומת 163 אלף שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי שלה הסתכם ב-14 מיליון שקל ברבעון.
הרכישה מצטמצמת את התחרות בתחום הנעליים בישראל משום שמספר מצומצם של בעלים שולט כעת בתחום. יחד עם זאת, ייתכן שהניהול יוביל להאחדת מועדון ומבצעים משותפים לרשתות. בנוסף ישראלים קונים נעליים אונליין מחו"ל מה שאמור למתן את המחירים בארץ.
שחר תורג'מן, יו"ר דירקטוריון בריל, מסר בהודעה לעיתונות: "כחלק מתוכנית האסטרטגיה של הקבוצה, אנו פועלים על מנת להרחיב את מגוון המותגים של הקבוצה וקהל הלקוחות. צירוף המותג אלדו הינו סינרגטי ומשלים בהיבטי שיווק ותפעול ויחזק את מעמדה של בריל בענף ההנעלה בכלל ובסגמנט הנשים בפרט. אנו מאמינים כי קיים פוטנציאל רב במותג ונמשיך לפעול על מנת להרחיב את הרשת בארץ תוך שמירה על מטה ניהולי מצומצם ויעילות גבוהה".
יהודה אלבז, מנכ"ל בריל, מסר: "אנו רואים במותג אלדו כמותג אהוב על הלקוח הישראלי ומאמינים כי נוכל להרחיב את פעילות המותג בישראל ולהעצים אותה לטובת הצרכן הישראלי הן ברצפת המכירה בחנויות הפיזיות והן באתר הסחר הדיגיטלי".