הנזקים לרכוש מהמתקפה האיראנית ב-1 באוקטובר מתבררים כגדולים. במס רכוש אומדים את הנזקים לרכוש אזרחי ב-150 עד 200 מיליון שקל. זה הנזק הכבד ביותר ממתקפה אחת של טילים על ישראל מאז תחילת המלחמה.
עוד מציינים במס רכוש כי הנזקים שנגרמו מנפילת הטיל ליד מתחם Sea & Sun על חוף הים בצפון תל אביב, בלבד, מוערכים בכ-50 מיליון שקל. מסעדות וחנויות יוקרה ניזוקו קשות, בין היתר מסעדת טורקיז שנהרסה כמעט כליל, וכ-150 דירות במגורי היוקרה שניזוקו כתוצאה מנפילה בקרבת המקום.
3 צפייה בגלריה
נזקי נפילת טיל בליסטי בבית ספר בגדרה
נזקי נפילת טיל בליסטי בבית ספר בגדרה
נזק בבית ספר בגדרה כתוצאה מהמתקפה האיראנית
(צילום: מועצה מקומית גדרה)
3 צפייה בגלריה
נזקי התקיפה האיראנית ב-sea & sun
נזקי התקיפה האיראנית ב-sea & sun
נזקי המתקפה האיראנית ב-Sea & Sun
(גד ליאור)
את היקף הנזקים הגדול באתר סקר בשבוע שעבר מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ בסיור מיוחד שקיים באתר, שבמהלכו קיבל דיווח על ההתקדמות בשיקום המקום. עשרות עובדים עסוקים בימים האחרונים בתיקון הנזקים, והמסעדות שניזוקו עדיין סגורות.
גורם מוסמך ציין כי אילו הטיל היה פוגע ישירות במבנה, שבו 250 דירות, אין כלל ספק שהיו נפגעים רבים. עם זאת, לא היו נפגעים במקום ורוב התושבים ואורחי המסעדות והמלון הסמוך הצליחו לרדת למקלט או להגיע לממ"דים. תושבים ציינו כי עובדי מס רכוש באו למקום גם במהלך החג כדי לפקח על תיקון נזקים דחופים בדירות ולאטום מקומות מחשש לגניבות באתר שנפגע.
לצד זאת, נגרמו נזקים רבים בכעשרה מוקדי נפילות, בין היתר בתוך מספר בסיסים צבאיים. לא היו נפגעים מהירי, למעט פלסטיני תושב עזה שנהרג במרחב יריחו כתוצאה מפגיעת שברי יירוט. אחד ממוקדי הנפילות היה בהוד השרון, שם ניזוקו כ-100 דירות. באחד הבניינים בלבד הנזקים מוערכים ביותר מ-10 מיליון שקלים.
3 צפייה בגלריה
תיקון הנזקים ב-sea & sun
תיקון הנזקים ב-sea & sun
תיקון הנזקים ב-Sea & Sun
(גד ליאור)
הנזקים הישירים לרכוש כתוצאה מירי טילים וכטב"מים מלבנון ומאיראן מוערכים עד כה במיליארד שקלים וחצי. יצוין שמס רכוש לא מטפל בנזקים שנגרמים בתוך בסיסים או מתקנים צבאיים ולכן אין מידע על שווי הנזקים שנגרמו במקומות אלה. נזקים אלו מתוקנים על ידי הצבא מתוך תקציב משרד הביטחון.