"זו הפעם השנייה בקריירה שלי שאני עושה את זה ואני לא רוצה לעשות את זה", כך וישאל גארג פנה ל-900 מעובדיו, רגע לפני שאמר להם "אם אתם נוכחים בשיחה הזאת, זה אומר שאתם חלק מהקבוצה חסרת המזל של העובדים המפוטרים". אחר כך אף טען: "בפעם האחרונה שעשיתי את זה בכיתי". אך ההיסטוריה של מנכ"ל חברת המשכנתאות האמריקנית Better.com מעלה, בלשון המעטה, ספק קל לגבי הכנות שלו.
1 צפייה בגלריה
וישאל גארג פיטורים
וישאל גארג פיטורים
וישאל גארג בשיחת הפיטורים שהפכה ויראלית
(מתוך טיקטוק)
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

"הדוד העשיר שלי"

גארג בן ה-43 נולד בהודו והיגר עם משפחתו לרובע קווינס בניו יורק בגיל 7. במהלך ראיון ב-2019, הוא טען שה"תשוקה" שלו לעסקים החלה בתיכון, כאשר מכר לחבריו לכיתה ספרי הדרכה ומכר בגדים יד שנייה ב-ebay. לאחר מכן למד כלכלה ועסקים באוניברסיטת ניו יורק (NYU).
לפי ה"אינדיפנדנט" הבריטי, בשנת 2000, גארג וחברו לתיכון ראזא קהאן הקימו חברה להלוואות סטודנטים, שנקראה "הדוד העשיר שלי" (MyRichUncle). השניים יצרו אלגוריתם שקבע את תנאי ההלוואה לסטודנטים שהתעניינו.
שבע שנים לאחר מכן, גארג כבר עזב את האוניברסיטה והחברה של השניים הונפקה בבורסה, והפכה לאחת החברות הגדולות ביותר להלוואות סטודנטים בארה"ב. לבסוף היא נמכרה לחברת ההשקעות מריל לינץ' ובנק אוף אמריקה. שנתיים לאחר מכן, אחרי המשבר הפיננסי הגדול בארה"ב, החברה פשטה את הרגל. לאחר הכישלון, השניים פתחו חברת הלוואות חדשה שהתבססה על אותה טכנולוגיה של "הדוד העשיר שלי" ובחנה עבור נוטלי משכנתאות בארה"ב את תנאי ההלוואה שקיבלו מהבנקים.
תיעוד שיחת הפיטורים בטיקטוק:

עם זאת, ב-2013 היחסים בין השניים התדרדרו, כשקהאן הגיש תביעה נגד גארג - שהיה אחראי על ניהולה הפיננסי של החברה. קהאן טען שגארג מעל בכספי החברה והעביר ממנה 3 מיליון דולר לחשבונו הפרטי. גארג תבע בחזרה וטען שקהאן גנב 400 אלף דולר. בתצהיר משפטי שנגבה ממנו איים גארג על קהאן ש"ידביק אותו לקיר וישרוף אותו בחיים". גארג התנצל לאחר מכן על הדברים אך אמר על קהאן שמדובר ב"שרלטן שפעם היה החבר הטוב ביותר שלי".

"יכולתי להתבטא אחרת, אבל הדברים נכונים"

שנה אחרי העימות המשפטי, גארג הקים את חברת Better.com, שבראשה הוא עומד עד היום ואת 900 מעובדיה הוא פיטר בזום בשבוע שעבר. החברה מספקת שירותי ייעוץ משכנתאות דיגיטליים ללווים, ונחשבת לאחת מחברות הפינטק "החמות" של השנים האחרונות.
עם זאת, ב-2019 גארג החל להסתבך שוב כאשר טענות על ניהול פיננסי כושל החלו לצוף מצד עובדי החברה. לפי פרסום ב"דיילי ביסט", עובדים טענו שגארג חילק כמות עצומה של אופציות בשווי מיליוני דולרים לאחת מהסגניות הבכירות שלו, בנוסף להטבות נוספות. "זה מטורף", אמר אחד מהעובדים לשעבר בחברה לדיילי ביסט. "זה כמו לחלק מזומן סתם. כל הרעיון של אופציות הוא לספק תמורה לעובדים על ארבע שנים של עבודה קשה".
הבכירה שקיבלה את ההטבות עזבה את החברה ארבעה חודשים לאחר שפורסמו תלונות העובדים. לפי דיווח בפורבס, היא נשלחה לחופשה ללא תשלום לאחר טענות נוספות שעלו על כך שהתעמרה בעובדים.
לאחרונה גארג היה מעורב בסערה נוספת, כאשר לפי פרסום בפורבס שלח מייל לעובדים שבו נכתב: "אתם איטיים להחריד. חבורה של דולפינים מטומטמים. אתם מביכים אותי".
לפי דיווחים, לאחר הפיטורים ההמוניים בזום בשבוע שעבר, גארג פרסם פוסט אנונימי ברשת החברתית "Blind" שבו כינה את עובדיו "עצלנים" וכתב: "אתם יודעים ש-250 עובדים מתוך אלו שפיטרתי עבדו שעתיים ביום למרות שדיווחו על יותר משמונה שעות? הם גנבו מהלקוחות שלנו". לאחר מכן אישר למגזין פורצ'ן שהוא אכן זה שעומד מאחורי הפוסט: "יכולתי אולי להתבטא אחרת, אך הדברים נכונים".
גארג ספג ביקורת נוספת לאחר שנחשף כי הפיטורים ההמוניים בזום התרחשו יום אחרי שלמאזנה של החברה נוספו 750 מיליון דולר במזומן, כתוצאה מהנפקה ואיחוד עם חברת ספאק עליהם הכריזה במאי. לפי הדיווח, מאזן המזומנים של החברה עומד על יותר ממיליארד דולר.