הושלם מכרז של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) על עתודת קרקע משמעותית בעיר הרצליה: שותפות של החברות אפריקה ישראל, תדהר השקעות ולוזון רונסון תשלם יחד למדינה כ-142.5 מיליון שקל ועוד כ-2.3 מיליון שקל עבור הוצאות פיתוח קרקע ותשתיות למדינה – כדי לבנות 94 יחידות דיור בחטיבת הקרקע האחרונה במתחם "אולפני הרצליה".
למכרז הוגשה הצעה אחת בלבד, למרות המיקום המרכזי בעיר השנייה היקרה ביותר בישראל לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס). מחיר המינימום עמד על סכום של כ-122.73 מיליון שקל, כך שהצעת השותפות הייתה גבוהה בכ-20 מיליון שקל ממחיר המינימום. עם זאת, סכום הזכייה במכרז היה נמוך משמעותית ממחיר השומה, שעמד על כ-172.83 מיליון שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אולפני הרצליה
אולפני הרצליה
אולפני הרצליה
(צילום: יוגב עמרני )
מדובר במגרש בשטח של כ-3.8 דונם, שהוא חלק מתוכנית כוללת להקמת שכונת מגורים במרכז העיר, שאושרה בשנת 2015. השכונה כוללת כ-350 יחידות דיור למגורים, שטחי מסחר ותוכנית לשימור מתחם אולפני הרצליה הוותיק. הפרויקט יצא לפועל לאחר חתימה על עסקת קומבינציה בין אולפני הרצליה לחברת אפריקה ישראל מגורים בשנת 2008, אליה הצטרפו לאחר מכן תדהר ולוזון.
תמהיל הבינוי בשכונה כולל 4 בנייני מגורים בני עד 15 קומות עם קומת קרקע, גג טכני ו-2 קומות מרתף, ובסמוך לכל אחד מהבניינים יוקם בניין בן 3 קומות בבנייה מרקמית עם קומת קרקע, קומה חמישית חלקית בנסיגה ו-2 קומות מרתף. לצד המגורים, הוקצו שטחים למוסדות ציבור, ובהם מתחם שימור אולפני הרצליה בשטח של כ-5,400 מ"ר, שטחי מסחר בתחום מתחם השימור בהיקף של כ-2,050 מ"ר, תשתית דרכים בהיקף של כ-8 דונם וכן שטחים פתוחים בהיקף של כ-17 דונם.
אולפני הרצליה נוסדו על ידי מרגוט קלאוזנר ויהושע ברנדשטטר, מחלוצי התיאטרון והקולנוע הישראלי, ב-1949 לאחר שחכרו מגרש בשטח 72 דונם בהרצליה, שהיה בבעלות הקרן הקיימת לישראל (קק"ל). ב-2016 רכשו האולפנים שטח בהיקף של 8.5 דונם להקמת מעונם החדש בסמוך לכביש 4 ושכונת כפר סבא הירוקה, זאת במסגרת מכרז שפרסמה עיריית כפר סבא. בינואר 2019 אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז מרכז את התוכנית להקמת קריית התקשורת החדשה עבור האולפנים, שצפויה להשתרע על שטח של כ-25 אלף מ"ר.
שוק הדיור בזמן המלחמה: צפו בפאנל בוועידת "האנשים של המדינה"
(צילום: סנטרל הפקות)