גוגל קרובה לחתום על העסקה הגדולה שלה אי פעם, בסך של 23 מיליארד דולר, עם חברת Wiz הישראלית. כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל. לפי גורמים המעורים בנושא העסקה עשויה להיסגר בקרוב.
מדובר גם כמובן בעסקה הגדולה אי פעם בהייטק הישראלי, לאחר שהעסקה הגדולה ביותר עד כה הייתה כאשר אינטל רכשה את מובילאיי ב-2017, תמורת כ-15.3 מיליארד דולר.
1 צפייה בגלריה
מייסדי Wiz. גייסו מיליארד דולר השנה
מייסדי Wiz. גייסו מיליארד דולר השנה
מייסדי Wiz
(צילום: אבישג שאר-ישוב)
את וויז הקימו המנכ"ל אסף רפפורט, סמנכ"ל המוצרים ינון קוסטיקה, סמנכ״ל הטכנולוגיות עמי לוטבק וסמנכ״ל המחקר והפיתוח רועי רזניק. הצוות כולו עובד יחד במשך יותר מ-20 שנה - בין השאר כמנהלי קבוצת אבטחת הענן של מיקרוסופט, שרכשה את אדאלום, אותה הקימו, בסכום של כ-320 מיליון דולר.
כל אחד מהמייסדים מחזיק ב-10% ממניות החברה, ועל כן לפי הערכות כל אחד מהם צפוי להרוויח מעל שני מיליארד דולר לפני מס מהעסקה.
כחלק מהעלייה החדה בפעילות מחשוב ה"ענן" בשנים האחרונות, אשר למעשה מאפשר חלוקה של משאבי מחשוב רבים באופן וירטואלי - ולא דורש בהכרח ציוד פיזי ושרתים, חברת Wiz שמספקת פתרונות אבטחה בתחום - צמחה בקצב אדיר. כך למשל, במאי האחרון הוערכה החברה בכ-12 מיליארד דולר, לאחר גיוס ענק של מיליארד דולר.
לפני מספר חודשים צפתה Wiz כי השנה תהיה שנה של מעבר מאסיבי יותר לשירותי ענן בתחום אבטחת הסייבר, ובאפריל האחרון הודיעה על רכישת של חברת Gem Security כחלק מהרחבת פלטפורמת יישומי הענן שלה. בנוסף, בדצמבר האחרון רכשה את חברת הסטארטאפ Raftt ואף ניסתה, ללא הצלחה, לרכוש את החברות סנטינל וואן ולייסורק.
בסוף השנה שעברה הגיעה החברה להיקף מכירות של 350 מיליון דולר, לאחר שהפכה לחברת התוכנה הצומחת בעולם. בתחילת השנה הנוכחית, הודיעה Wiz על מינויו של דאלי ראג׳, לשעבר סמנכ״ל התפעול והנשיא של חברת הסייבר המונפקת זיסקיילר, לנשיא וסמנכ״ל התפעול שלה.
למעשה, חברת Wiz מספקת תוכנה שמאפשרת לארגונים המשתמשים בשירותי ענן לקפל תמונת מצב עדכנית של סביבת העבודה שלהם, ובכך לזהות, לתעדף ולמנוע סיכונים טכנולוגיים מורכבים לנכסי החברה. הטכנולוגיה הייחודית מאפשרת להתחבר לשירותי Wiz מרחוק, ללא צורך של התקנה במחשבי הלקוח, ולבצע סריקת של סביבת הענן, לייעל את משאביה ולזהות פרצות אבטחה אפשריות שעלולות לאפשר לגורמים חיצוניים לקבל גישה לשרתי החברה. בנוסף, הפלטפורמה של Wiz מזהה חולשות ונוזקות ("וירוסים") שונים ברשת ומשלבת את כל הממצאים לתמונה אחת ברורה של הסיכונים המהותיים ביותר ללקוח.

יותר מפי שניים מהעסקה הגדולה ביותר של גוגל עד כה

למרות שווי שוק של יותר משני טריליון דולר, גוגל הייתה רוכשת שמרנית בהשוואה לכמה ממתחרותיה בשנים האחרונות, והצליחה להתחמק מרכישות ענק, כמו למשל רכישת לינקדאין של מיקרוסופט ב-26 מיליארד דולר.
רכישת Wiz על ידי גוגל, אם תצא לפועל, תשאיר הרחק מאחור את העסקה הגדולה ביותר של גוגל עד כה, שהייתה רכישת Motorola Mobility ב-12.5 מיליארד דולר ונסגרה ב-2012. גוגל פעלה בשנים האחרונות להרחיב את עסקי אבטחת הסייבר שלה, תוך התמקדות בענן. הרכישה הגדולה ביותר שלה לאחרונה - והשנייה בגודלה אי פעם - היא רכישה בסך 5.4 מיליארד דולר לפני שנתיים של חברת אבטחה אחרת, Mandiant.