עסקה מתגבשת בתל אביב: חברת הנדל"ן המניב אספן גרופ רוכשת שטח מסחרי ב"צומת הפיל" בתל אביב תמורת 46 מיליון שקל. מדובר בשטח של 1,500 מ"ר בנוי בשתי קומות לצד חצר בהיקף של כ-500 מ"ר חצר, מחסנים ו-74 חניות. העסקה מתייחסת לבקומות המסחריות בפרויקט הממוקם ברחוב בני אפרים 280 בתל אביב. נציין כי מעל קומות המסחר יש קומות מגורים שאינן חלק מהעסקה.
על פי הדיווח של אספן השטח המסחרי מאוכלס בשיעור של 91% תפוסה ב-10 שוכרים שונים ודמי השכירות השנתיים (לא כולל מע"מ) מוערכים בכ-3.4 מיליון שקל, המשקפים תשואה של כ- 7.4% בהתאם לשיעור התפוסה הנוכחי של הנכס. מהחברה נמסר כי העסקה תושלם בעוד כ-3 חודשים ובכוונת החברה להשביח את הנכס בין היתר על ידי העלאת שיעור התפוסה והעלאה של שכר הדירה.
1 צפייה בגלריה
 קבוצת אספן. מימין: אבן ניומן, שלומי עקריש,  צופית הראל וגיא פרג
 קבוצת אספן. מימין: אבן ניומן, שלומי עקריש,  צופית הראל וגיא פרג
קבוצת אספן. מימין: אבן ניומן, שלומי עקריש, צופית הראל וגיא פרג
(צילום: גלעד פורת)
עסקה זו מגיעה לאחר הצטרפות אוסטרליה-ישראל, בשליטת אנשי העסקים שלומי עקריש וריקי ואבן ניומן, כבעלת מניות באספן עם אחזקה של כ-29% בזכויות. במקביל, החברה גם הכריזה על כניסה לתחום ההתחדשות העירונית ובחודש מרץ האחרון, דיווחה כי התקשרה עם חברת ההתחדשות העירונית רייק נדל"ן, בהסכם הקצאת 50% ממניות החברה תמורת סך כולל של 45 מיליון שקל. חברת רייק היא חברה פרטית העוסקת בייזום וקידום פרויקטים של התחדשות עירונית בישראל וכן ייזום פרויקטים בתחום הנדל"ן למגורים בישראל.
צופית הראל, מנכ"לית אספן גרופ: "אספן נמצאת כיום בתנופת עשייה גדולה. הנכס הנרכש מצוי במיקום אסטרטגי ואנו רואים בו פוטנציאל השבחה ומתכוונים להמשיך לפעול לטיוב והשבחת הפורטפוליו תוך מיקוד בשווקי הפעילות בהם אנו פועלים ויצירת מנועי צמיחה לשנים הבאות".