1 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה בני זוג עצוב עצובים בוכה בכי
אילוס אילוסטרציה בני זוג עצוב עצובים בוכה בכי
אילוסטרציה
(shutterstock)
לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגשה לאחרונה תביעה על סך כ-2.5 מיליון שקל של זוג הורים נגד שירותי בריאות כללית והמרכז הרפואי שמיר ("אסף הרופא"), על רקע לידה מוקדמת שעברה האישה בשבוע ה-27 להריונה שהסתיימה במות אחת מהתאומות שנשאה ברחמה.
ב-2017 גילתה האישה שהיא בהריונה השביעי ונושאת ברחמה תאומות. באמצעות עו"ד שירה רכס סיפרו ההורים שבשבוע ה-13 החלו להופיע אצל האישה סימנים לזיהום בדרכי השתן. לדבריהם, אף שהחשד אושש בבדיקות שביצעה האם, צוות קופת החולים לא פעל בשום שלב על מנת לרפא את הדלקת או להעניק טיפול אנטיביוטי.
בני הזוג טוענים שבמשך רוב ההיריון סבלה האישה מזיהום של חיידק אי-קולי בדרכי השתן מבלי שניתנה לכך התייחסות רפואית כלשהי. לשיטתם, בשל הזנחת הטיפול מצד קופת החולים התפשט הזיהום בגופה של האם עד שהגיע למי השפיר וגרם להדבקת העובריות בחיידק המסוכן, אשר ממנו נפטרה לבסוף אחת מהן.
בני הזוג ציינו שבשלב מסוים החלה האם להרגיש בירידת מים דמיים והובהלה למיון יולדות באסף הרופא, אך מסיבה שאינה ברורה התעכב צוות בית החולים במשך כ-11 שעות עד שהעניק לה טיפול אנטיביוטי. בתביעה נטען כי העיכוב המתמשך תרם משמעותית למות בתם.
ההורים צירפו לתביעתם חוות דעת רפואית שממנה עולה שהנתבעים חרגו מהסטנדרט הרפואי המצופה מהם. לדבריו, בנסיבות שנוצרו היה על הצוות הרפואי לפעול באחת משתי דרכים: לשלוח את האישה לתרבית שתן שמטרתה לברר באיזה חיידק מדובר; או לתת לה מיד טיפול אנטיביוטי נגד אי-קולי, בהינתן שזה החיידק הנפוץ ביותר במקרים כאלה.
אלא שלטענת התובעים הצוות התעלם מהזיהום שתקף את האישה. המומחה הבהיר שככל שהאישה הייתה מקבלת טיפול מוקדם למיגור הזיהום, הדבקת התינוקת הייתה נמנעת והיא הייתה זוכה להיוולד בריאה ושלמה. עוד נטען כי הזנחת האישה במשך שעות ארוכות מרגע הגעתה למיון יולדות ועד קבלת האנטיביוטיקה תרמה משמעותית לתוצאה הטראגית. ההורים ציינו כי הם סובלים ויסבלו כל חייהם מנזק נפשי כבד, כאשר על המשפחה כולה – ההורים והאחים – נגזר לחיות בצל האובדן הקשה.
משירותי בריאות כללית לא נמסרה תגובה. מהמרכז הרפואי שמיר נמסר בתגובה: "כתב התביעה הועבר אלינו לפני כיומיים ובנסיבות האלו נבצר מאיתנו לתת תגובה עניינית. אנו נמסור תגובה כאמור בפני הערכאות המתאימות".
• הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעים: עו"ד שירה רכס • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין