חברת נדל"ן גדולה נוספת מתייחסת היום (ד') בדיווח לבורסה למהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. אחרי שבתחילת השבוע הזהירה חברת לוינשטין נכסים, זרוע הנדל"ן של קבוצת לוינשטין, בדוח התקופתי שלה לשנת 2022 מפני השלכות הרפורמה - כותבת חברת הנדל"ן המניב אמות השקעות בדוח התקופתי שלה כי תוכנית הממשלה והמחלוקות שהתגלעו בעקבותיה עלולים לפגוע בפעילות החברה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
 אתר בנייה
 אתר בנייה
(LO-DESIGN/Pixabay)
בפרק שכותרתו "סביבה כללית והשפעת גורמים חיצוניים - ישראל" העריכה החברה את התפתחותה העתידית בסביבה הכלכלית שבה היא פועלת על רקע גורמים חיצוניים המשפיעים על פעילותה, כגון התאוששות ממגפת הקורונה, גל התייקרויות מחירי האנרגיה והסחורות, האצת האינפלציה, העלאת ריבית בנק ישראל, היחלשות ענף ההייטק אל מול התחזקות שוק המשרדים ועוד.
בהמשך התייחסה חברת אמות, כאמור, למהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה והזהירה מפני הורדת דירוג האשראי של המדינה, הוצאת כספים והשקעות מישראל ובפגיעה במשק המקומי. החברה כתבה למשקיעיה כי "במהלך ינואר 2023 החלה הממשלה לקדם תוכנית לביצוע שינויים מהותיים במערכת המשפט בישראל. השינויים המוצעים מעוררים מחלוקות וביקורות נרחבות, אשר על פי פרסומים בתקשורת, עוצמתן, כמו גם התנהלות הצדדים השונים בקשר אליהן, עלולים לדעת גופים כלכליים, כלכלנים בכירים במשק, ראשי אקדמיה ומומחים בתחומי המשפט, החברה והכלכלה בארץ, להשפיע על איתנות המשק והכלכלה בישראל".
עוד נכתב בדוחותיה הכספיים כי "על פי הפרסומים כאמור, התוכנית האמורה והמחלוקות שהתגלעו בעקבותיה, עלולים להוביל להורדת דירוג האשראי של מדינת ישראל, לפגיעה בהשקעות במשק הישראלי ולהוצאת כספים והשקעות מישראל, לרבות במגזר ההייטק, לגידול עלות מקורות הגיוס במשק הישראלי ולפגיעה בפעילותו של המגזר הכלכלי בכלל ומגזר ההייטק בפרט".
לפיכך מציינת החברה כי "מאחר שלדעת הנהלת החברה, חברות נדל"ן מניב ישראליות מהוות בבואה של הכלכלה הישראלית, ככל שההערכות המתוארת לעיל או חלקן תתממשנה, עלולים להיפגע גם ביצועיה הכלכליים של החברה".
מנכ"ל משרד האוצר לשעבר: השוק לא מטומטם, הסכנה ממשית
(צילום: ירון ברנר)
נזכיר, כי בחודש האחרון הזהירו כלכלנים בכירים, מנהלי בנקים, מנכ"לים של משרדי ממשלה ומנהלי רשתות גדולות מפני השלכות המהפכה המשפטית על הכלכלה בישראל. חלקם גם קראו להידברות בנושא.
חברת אמות השקעות מקבוצת אלוני חץ מנוהלת על ידי שמעון אבודרהם ומחזיקה ב-114 נכסים מניבים בישראל בשטח כולל של 1.85 מיליון מ"ר. מניות החברה נכללות במדד ת"א 35 ובמדד ת"א-נדל"ן. מרבית נכסי הקבוצה (91%) ממוקמים בערים הגדולות במרכז הארץ ובאזורי הביקוש ושיעורי התפוסה בהם גבוהים. 49% משווי הנכסים המניבים הם משרדים, 28% לוגיסטיקה ופארקי תעשייה, 17% מסחר, 5% סופרמרקטים. לחברה 6 פרויקטים בהקמה בהיקף של כ-218 אלף מ"ר, בהם מגדל ToHa2 בתל אביב - אליו גוגל צפוי לעבור בקרוב, מתחם מסחר ותעסוקה ברחוב הלח"י בעיר ומתחם K בכניסה לעיר ירושלים) וכן 3 נכסים בתכנון וייזום בהיקף של כ-56 אלף מ"ר.
בין הנכסים הבולטים של החברה: ToHa1 (מתחם תוצרת הארץ), מגדל אמות אטריום ברמת גן, קמפוס אמות חולון, מגדל אמות, בית אמות משפט, בית אמות ביטוח, הפארק הלוגיסטי בצריפין, המרכז הלוגיסטי של טבע בשוהם, מרכז ה-Online של שופרסל במודיעין, קניון קריית אונו, קניון ערים כפר סבא, סנטר הגליל ראש פינה, פאור סנטר B7 בבאר שבע ופורטפוליו של כ-35 סופרמרקטים ברחבי הארץ.
יצוין כי ברבעון הרביעי של שנת 2022 הרווח הנקי של החברה הסתכם לכ-476 מיליון שקל, בהשוואה לכ-618 מיליון שקל ברבעון המקביל. לדברי החברה, הסיבה לנפילה של 23% נובעת מעלייה בשווי ההוגן של כ-459 מיליון שקל ברבעון הנוכחי לעומת כ-726 מיליון שקל ברבעון המקביל. סך שווי נדל"ן להשקעה (מניב ובהקמה) בסוף השנה שחלפה הסתכם בכ-19 מיליארד שקל.