כמה ימים לאחר שבית המשפט נענה לבקשת רשת המזון "עד העצם אקספרס" והוציא לה צו הקפאת הליכים, הנאמן הזמני הגיש היום (ב') דיווח ראשוני במסגרתו הוא מבקש לסגור את סניפי הרשת לתקופה קצרה שבה ייעשה מאמץ מרוכז לאיתור רוכש.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ל-ynet נודע כי הנאמן, עו"ד מור נרדיה, ביקש מבית המשפט בדוח "לאשר בשלב זה את הדממת רשת המסעדות של חברת עד העצם אקספרס וסגירתן המיידית עד לבחינת האפשרות לשיקום פעילות הרשת על דרך של מכירת פעילות או סניפים, וזאת בהיעדר מקורות מימון זמינים להפעלה".
1 צפייה בגלריה
מסעדות חדשות בארץ
מסעדות חדשות בארץ
סניף עד העצם אקספרס
(צילום: יח"צ)
עוד ביקש הנאמן לאשר לו לנקוט בהליכי מימוש דחופים ביחס לנכסי החברה, וזאת על דרך של פרסום הזמנה להציע הצעות לרכישת פעילות ו/או נכסים של החברה. הנאמן אף ביקש מבית המשפט למסור מכתבי פיטורין ומסמכי סיום העסקה ל-115 עובדי החברות, אשר חלקם מיוצגים על ידי עו"ד אופיר רונן ולפי הדוח שהגיש הנאמן לא קיבלו משכורת כבר חודשיים.
צו הקפאת ההליכים נית לרשת המזון הנודעת על ידי השופט חגי ברנר לאחר שצברה חובות לנושים בסך של כ-18 מיליון שקל. לרשת יש כאמור למעלה מ-100 עובדים והיא הפעילה תשעה סניפים, אך היא סגרה שלושה מהם עוד טרם שפנתה לבית המשפט. הרשת מיוצגת על ידי עוה"ד שלום גולדבלט וחי מיכאל.
הנאמן ציין בדוח הראשוני כי בסיסה של קבוצת החברות "עד העצם" היא מסעדת הבשר המיתולוגית "עד העצם" שהייתה המסעדה הראשונה במתחם הבילוי של הרצליה פיתוח, אשר נוסדה לפני כשלושים שנים. מסעדת "עד העצם" בהרצליה הוקמה בסוף שנות השמונים ונסגרה לפני מספר שנים. במהלך שנת 2013 הקימו בעלי עד העצם רשת מסעדות המבורגרים מהירות בשם "עד העצם אקספרס" שפועלת תחת חברת עד העצם אקספרס. הרשת הוקמה על בסיס הידע והמוניטין שנצבר במסעדת "עד העצם" בהרצליה אשר התהדרה בהגשת מנות בשר באיכות גבוהה ועל תפריט מצומצם של מנות המבורגר איכותיות ושתייה חופשית לכל סועד.
לבסוף, מציין הנאמן בדוח כי "לעת הזו, קופת החברה ריקה לחלוטין כאשר המקורות היחידים הם כספים שלטענת החברה מוחזקים באחד הבנקים הנושים וכספים שהחברה זכאית להם לטענתה מצדדים שלישיים. אולם, גם כספים אלו שאינם ודאיים או מידיים אינם מספיקים להפעלת הרשת. עלות דמי השכירות, ארנונה, חשמל, גז, העסקת עובדים וכיוצ"ב יש בהם כדי לכלות את צפי התקבולים, שעדיין אינו בקופה ואף ליצור גירעון ועל כך יש להוסיף עלות בגין הצטיידות במלאי.
"מבלי שיהא מקור כספי ודאי להוצאות ההפעלה לרבות דמי שכירות, שכר עבודה, רכישת מלאי מזון, ארנונה, חשמל, ספקים ונותני שירותים ועוד, הנאמן הזמני סבור כי לא ניתן להפעיל את החברה בשלב זה ויש להורות על סגירת הסניפים והדממתם.
"יוער כי בעלי השליטה מסרו לנאמן הזמני, באמצעות בא כוחם, שאין להם היכולת להעמיד מימון לצורכי הפעלה כלשהי", הוסיף הנאמן.
עו"ד מור נרדיהעו"ד מור נרדיהצילום: עומר מסינגר
במסגרת בקשה שהגיש אתמול עו"ד רונן המייצג כאמור חלק מהעובדים, הוא ציין כי "עובדי החברה נקלעו למצב כלכלי קשה ביותר לאור העובדה כי לא קיבלו עד היום משכורות בגין ספטמבר 2022 ואוקטובר 2022 וארבעה ימים של חודש נובמבר 2022".
בית משפט התבקש בדיון שנקבע ל-10 בנובמבר להוציא צו לפתיחת הליכים בחלופת הפעלה זמנית לרשת, על מנת שהעובדים יוכלו לקבל מהביטוח הלאומי את החובות המגיעים להם בגין המשכורות שלא שולמו להם.