דה טרייד דסק (The Trade Desk), ספקית פלטפורמת פרסום ברשת המתבססת על ניתוח מידע מתקדם, זינקה ב-41% במסחר בנאסד"ק בשבוע שעבר ובכך השלימה זינוק חודשי של למעלה מ-80%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מה הקשר בין הזינוק של מניית טרייד דסק לפלטפורמות הסטרימינג המובילות נטפליקס, דיסני+ ואמזון פריים וידיאו, ואילו עוד מניות בלטו בבורסות העולם? לקראת שבוע המסחר החדש שנפתח היום (ב') ברחבי העולם, ynet אסף עבורכם את הסיפורים של כמה מהמניות הבולטות בשבוע שעבר.
4 צפייה בגלריה
דיסני+ ונטפליקס
דיסני+ ונטפליקס
דיסני+ ונטפליקס
(צילום: shutterstock)

ברקע לזינוק החד בשווי המניה, חברת טרייד דסק פרסמה בשבוע שעבר דוחות כספיים טובים משמעותית מהצפוי, מהם עולה כי החברה רשמה עלייה שנתית של 35% בהכנסות אשר הסתכמו ב-377 מיליון דולר, לעומת ציפיות האנליסטים להכנסה בסך 364.9 מיליון דולר בלבד.
טרייד דסק נהנת בתקופה האחרונה מהירידה מתמשכת בהוצאות הפרסום של לקוחות, לצד מעבר של חברות לפרסומים מבוססי ניתוח נתונים. בנוסף, פלטפורמות הסטרימינג המובילות, בהם נטפליקס, דיסני+ ואמזון פריים וידיאו, השיקו או שהודיעו על כוונתם להשיק מסלולים מוזלים מבוססי פרסומות אשר צפויים להגדיל את פוטנציאל השוק של החברה.
4 צפייה בגלריה
דה טרייק דסק
דה טרייק דסק
יותר מחפשים פרסום ממוקד. דה טרייד דסק
(צילום: Shutterstock)
כמו כן, ניכר כי המעבר המתמשך מצפייה בשירותי כבלים ושירותי לווין לערוצי סטרימינג המותאמים לצרכים של כל לקוח, מחייבת מהלך דומה גם בפלטפורמות הפרסום ומעלה באופן ניכר את פוטנציאל הצמיחה של החברה.

למונייד הישראלית זינקה ב-33% בשבוע

חברה נוספת שנהנתה מזינוק משמעותי במיוחד 33% בבורסת ניו יורק בשבוע שעבר הייתה למונייד (Lemonade). חברת האינשור-טק הישראלית מתמחה בחיתום מבוסס AI של ביטוחים שונים, בהם ביטוח רכוש, שריפה, בעלי חיים ורכב.
4 צפייה בגלריה
מייסדי למונייד שי וינינגר ודניאל שרייבר
מייסדי למונייד שי וינינגר ודניאל שרייבר
מייסדי למונייד, שי וינינגר ודניאל שרייבר
(צילום: BEN KELMER)
בדומה לטרייד דסק, גם למונייד נהנתה בשבוע שעבר מזינוק ברקע דוחות כספיים חיוביים במיוחד, בהם רשמה הפסד נמוך והכנסות גבוהות מהצפי, לצד מלאי מזומנים משמעותי שאפשר לה להתנהל בסביבה מאקרו-כלכלית מאתגרת ללא צורך בגיוסים נוספים בעלויות מימון גבוהות.
יחד עם זאת, מניית החברה עדיין נמוכה בלמעלה מ-80% מהשיא אליו הגיעה בפברואר אשתקד, לאחר שחברות רבות בתחומה נפגעו בצורה משמעותית בחודשים האחרונים.
בתוך כך, החברה ציינה כי על מנת להתאים את עצמה לזמנים הנוכחיים ובמטרה לעמוד ביעדיה הכספיים, היא תאט את קצב הצמיחה שלה ואת קצב העסקת העובדים החדשים.

עוד בלטו במסחר בשבוע שעבר:

  • וורנר ברדרס דיסקברי (Warner Bros Discovery), נפלה ב-7% בשבוע שעבר ומאז יום חמישי שעבר השלימה צניחה חדה במיוחד של 22%. אולפן הסרטים האמריקני הונפק באפריל האחרון בעקבות פרידה מרשת AT&T והמיזוג עם דיסקברי, ומאז ההנפקה איבדה המניה כ-46% משוויה. הירידות האחרונות הגיעו בעקבות דוחות כספיים גרועים מהצפוי, בהם רשמה החברה הפסד של 3.4 מיליארד דולר והכנסות נמוכות בכ-18% מהצפי. בנוסף, הגידול בתחרות וההודעה על ביטול ההפקה של Batgirl סייעו למגמה השלילית והעיבו על הציפייה לקראת סדרת ההמשך ל"משחקי הכס" שצפויה לעלות ב-21 באוגוסט.
  • פלנטיר (Palantir), ספקית תוכנה בינלאומית לניתוח מידע מורכב, רשמה ירידה של 13% במסחר בשבוע שעבר. בכך, השלימה המניה ירידה של למעלה מ-46% מתחילת השנה. ברקע לירידות החדות, פרסמה החברה דוחות שהצביעו על צמיחה משמעותית יותר נמוכה מהצפוי, לצד ירידה בקצב הצמיחה בגבייה מלקוחות מ-40% ל-5% בלבד. לפי ההערכות, הדוחות היוו עדות לפוטנציאל המוגבל של שוק היעד של החברה, המוגבל בעיקר לגופים ממשלתיים. בנוסף, שיעור נטישת הלקוחות זינק ברקע מצב הכלכלה העולמית בחודשים האחרונים.
הערה: ההשקעה בשוק ההון עלולה להיות מסוכנת ולהוביל להפסדים כלכליים קשים. אין לראות בכתבה זו המלצה או אי-המלצה בנוגע לכל אחת מהמניות המדוברות. הנתונים נכונים לסגירת המסחר בסוף השבוע האחרון ועשויים להשתנות. אין לבנקים וליועצי ההשקעות שום עניין אישי בנושא והסיקור אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל סוחר.
הכתבה נכתבה בסיוע שי צסלר, אנליסט שווקים גלובליים ביחידת המחקר של בנק הפועלים.