מה עושים עם המינוס, כמה משלמים על הדירה, איפה הייתה החופשה האחרונה ועל איזו הוצאה מצטערים במיוחד? אנשים מרחבי הארץ מספרים בגילוי לב על החיים עצמם, לפני ובצל המלחמה. והפעם: משפחת פרץ משדרות.
1 צפייה בגלריה
טוהר וסיגל פרץ
טוהר וסיגל פרץ
טוהר וסיגל פרץ
(צילום: אסי חיים )
בצילום: סיגל (47), טוהר (17).
הדירה? דירה חדשה, 4 חדרים, בשכירות. משלמים 3,800 שקל. סיגל: "יש לי דירה שאני משכירה, אבל שוכרת את זו. זה יקר יחסית לשדרות, כי אלה כמובן לא המחירים במרכז. הכל יחסי. המשכורות בשדרות נמוכות, אז אי-אפשר לדרוש יותר, אנשים לא ישלמו".
שדרות? סיגל: "אני משדרות במקור ואני אוהבת את העיר הזו. אחרי הצבא ניסיתי לחיות בתל-אביב וחזרתי לכאן אחרי שגרתי 10 שנים במרכז. ניסיתי לעשות קריירה של זמרת ושחקנית. עבדתי קצת בדוגמנות".
זמרת? סיגל: "בגיל 17 זכיתי במלכת היופי של שדרות ודיגמנתי, אז אל תראה אותי עכשיו ככה. ראיתי מודעה בעיתון 'אלי קפה - סוכן דוגמניות'. שלחתי לו הודעה ונפגשנו, והוא התחיל לקשר אותי לכל מיני אנשים עד שהגעתי לאמרגן די ידוע שמתעסק במוזיקה. הוא אמר לי שראה אותי שרה באיזה מועדון והוא רוצה לעשות ממני כוכבת. אבל היו הרבה בעיות, הוא לקח אותי לכל מיני הופעות ולא ראיתי שקל והדיסק שהקלטתי התעכב. הרגשתי שמנצלים אותי ועובדים עלי".
נוכלות? סיגל: "מכרו לי חלום. הם השלו אותי וגרמו לי להרגיש שאני לא שווה. ניפצו לי את כל החלומות. זה לא פרץ ובעיקר הרגשתי שעובדים עליי. נפגעתי והחלטתי שאני לא רוצה חלק בעולם הזה. אמא שלי זיכרונה לברכה הספיקה לשמוע את השיר הראשון. קראו לו 'הבגידה'. זו באמת הייתה בגידה, וירדתי לאילת. עשיתי שם קורס פדיקור ומניקור ואחרי חודשיים מיציתי וחזרתי לשדרות. בגיל 29 נכנסתי להיריון אבל לא מבעלי. הייתי נשואה, אבל הוא עזב מיד אחרי שהתחתנו".
חתונה? סיגל: "הכרתי אותו בלשכת התעסוקה. אחרי שנה שהכרנו הוא הציע לי נישואים. אמרתי בסדר, מה כבר יכול להיות, אבל בליל החתונה הוא ברח, השאיר חליפה של חתן ועזב. אחרי חודש התגרשנו. היה לי חבר שיצאתי איתו כמה שנים לפני, והייתי בטוחה שהוא האבא של טוהר וגם הוא חשב. לפני 7 שנים הוא עמד להתחתן וביקש לעשות בדיקת רקמות והתברר שהוא לא האבא. טוהר קיבלה את זה קשה".
טוהר: "זה היה אירוע טראומתי. כל החיים אני גדלה בידיעה שבחור איקס הוא אבא שלי ופתאום אני מגלה שהוא לא קשור אליי. רציתי לדעת מי האבא האמיתי שלי ומאיפה העיניים שלי, ולחצתי על אמא שתמצא את האבא הביולוגי שלי. כל אחד רוצה לדעת מי ההורים שלו".
אבא? סיגל: "זה כמו לפתוח ספר - יש לך רשימת מועמדים וצריך להזמין את כולם. זה בעייתי, תאר לך לפנות לכל האקסיות שלך אחרי כל כך הרבה שנים. אבל היה לי חשד על מישהו מסוים, שגם התאים בזמנים, ולפני חודשיים הבאתי אותו לפה, לקחנו בדיקה מטוהר וממנו, והתברר שב-99.9 אחוז הוא האבא. הוא מכיר בה ורוצה לחיות איתי, אבל טוהר לא רוצה". טוהר: "רציתי לדעת מי האבא שלי, אבל זה בן אדם זר, אני לא מכירה אותו ולא רוצה שפתאום ייכנס לגור איתנו. הוא גם לא בן אדם יציב, שותה הרבה אלכוהול ולא כל כך נעים להיות בסביבתו. אני לא מצטערת על כלום, האמת תמיד צריכה להיחשף, גם אם היא לא טובה. אי-אפשר להתחרט על המציאות - זה לא תלוי בי".
מה את עושה? סיגל: "אני אחראית על יחידה לאנשים מבוגרים במרכז יום לאזרח הוותיק בשדרות ואני מטפלת סיעודית. וחוץ מזה, פתחתי לפני 4 שנים עסק של ציפורניים ובאים אליי הביתה. לפני כמה חודשים גם החלטתי להגשים חלום שהיה לי כשהייתי צעירה וללמוד הנהלת חשבונות. החלטתי להמשיך מהנקודה שעצרתי בחיים בגלל שלהורים שלי לא היה כסף להשקיע בי. היינו עשרה ילדים בבית ולא היה. אז נרשמתי למכללת IPC ואני ממש מרוצה מזה. המרצים מעולים והיחס נהדר. אולי כשאסיים אעבוד בזה. אני רוצה להוכיח למי שלא האמין בי מה אני שווה". טוהר: "אני שמחה כי אני חושבת שלימודים זה חשוב, ואני לא חושבת שלהגיד שלא השקיעו בה זו סיבה. מי שרוצה יכול ללמוד ולהשקיע בעצמו".
מצב כלכלי? סיגל: "עובדים בשביל לחיות, לא יותר. אין לי מינוס, אבל אני לא מצליחה לחסוך. אם רוצים לקנות משהו עושים את זה בתשלומים עד שסוגרים את זה לאט-לאט".
טוהר? "סיימתי כיתה י"א. אני לומדת פיזיקה, מדעי המחשב, מתמטיקה ומשפטים - הכל 5 יחידות. אני אוהבת ללמוד. אני רוצה להיות שופטת לענייני משפחה, זו השאיפה שלי. בגלל סיפור החיים שלי ביליתי בבתי משפט לענייני משפחה וראיתי את העבודה של השופט. אני רוצה לעזור לילדים כמוני, שיש להם ספקות לגבי ההורים שלהם ובעיות במשפחה. אף ילד צריך לחיות בחוסר ידיעה מי ההורים שלו".
צבא? טוהר: "אני רוצה לשרת קרוב לאמא. היא צריכה אותי כי יש לה המון חרדות". סיגל: "היום אני בסדר, אבל הגוף שלי לא היה יכול להכיל את כל הקסאמים והטילים והחרדות האלה. עברתי התקף חרדה קשה והרגשתי שאני נחנקת".
רוצים להשתתף במדור? כתבו ל: Assi-h@yedioth.co.il