פרסום ראשון: בקרוב תקבלו את החבילה שלכם מעלי אקספרס במרכז חלוקה של עלי אקספרס? אתר מכירות האונליין הפופולרי ביותר בקרב ישראלים, פותח מרכז חלוקת חבילות בישראל בדיזנגוף סנטר. הוא נקרא: Parcel Home (בית החבילות) ומדובר במה שמכונה בענף point of delivery, כשלעלי אקספרס יש לפחות 15 אלף כאלה בסין.
המרכז מוקם בימים אלה במקום סניף איסתא בסנטר שנסגר, על פני שטח של 80 מ"ר וצפוי להיפתח תוך שבועיים ולשרת כמה מאות מקבלי חבילות בארץ בשלב הראשון. בתחילה - המרכז יופעל על ידי עובדים ובהמשך - יפעל אוטומטית באמצעות אפליקציה וישרת אלפי לקוחות. צרכנים שיקנו בעלי אקספרס יקבלו את החבילה שלהם שם ויסרקו ברקוד עם אפליקציה, מה שיאפשר להם להיכנס וליטול בעצמם את החבילה שלהם בלבד. לא תינתן גישה לחבילות שאינן של בעל הברקוד.
1 צפייה בגלריה
חזית המרכז החדש בדיזנגוף סנטר
חזית המרכז החדש בדיזנגוף סנטר
חזית המרכז החדש בדיזנגוף סנטר
בחברת הלוגיסטיקה של עלי אקספרס קיינאו שלחו נציגים לארץ לפני כחודשיים והשבוע גם הגיעו לארץ לארץ שלושה בכירים כדי לקדם את המהלך. במיקום של המרכז החדש (מול חנות הכל בדולר בקצה גשר הפיל), ניתן לראות עובדים סיניים עוסקים בהקמת המרכז. ההקמה כוללת עמדות לעובדים, מדפים ומיספור בצבע כחול קובלט.
הסיבה לפתיחת נקודת החלוקה לא ידועה. יתכן שבעלי אקספרס, אימפריה של הזמנות לישראל, חוששים לאבד את ההובלה שלהם בישראל ל-Temu המתחרה הגדולה, כשגם SHEIN נוגסת בחברה, אך באופנה בלבד. Temu היא מתחרה מאיימת יותר. בנוסף, ייתכן שבעלי אקספרס מתכוונים להחליף את קבלני המשנה בארץ. החברה עובדת עם כל חברות השילוח, כולל דואר ישראל ולא תמיד השירות שלהן לצרכן מצוין.
ל-Temu יש 450 מיליון כניסות בחודש והיא עברה את שווי השוק של עליבאבא, חברת האם של עלי אקספרס. אפילו אמזון משיקה אתר שיתחרה בה וימכור פריטים בשווי עד 20 דולר. Temu מפרסמת באגרסיביות בישראל, כשבין היתר היא מציעה מבצעים לא שגרתיים: לאחרונה צרכנים בישראל דיווחו שמכרה באתר (בשיטה שיווקית שמדמה זכייה בהגרלה) מחשב נייד, שואב אבק, טבלט ומצלמה דיגיטלית ב-10 שקלים בלבד.
רוב המשלוחים מעלי אקספרס נשלחים לארץ מסין תוך שבוע-שבועיים. מיעוטם מגיעים מקפריסין ולפני כשנתיים פורסם שעלי אקספרס פתחה מחסנים גם בישראל, באיירפורט סיטי.