בית המשפט המחוזי בתל אביב מינה נאמן לשני חדרי כושר בתל אביב שפועלים תחת אותה בעלות, של יהודה מימון: הראשון הוא חדר הכושר זאוסיטי מיקדו תל אביב, הממוקם במיקדו סנטר, והשני הוא חדר הכושר זאוס מידטאון, הממוקם במגדל מידטאון תל אביב. בכך נעתר בית המשפט לבקשת החברות המפעילות אותם. השופט חגי ברנר מינה לתפקיד הנאמן את עו"ד אופיר פדר, והורה לו לבחון את הרוכשות המוצעות לרכישת כל אחד מחדרי הכושר.
בקשה אחת הוגשה על ידי חברת "התחדשות אסתטיקה ויופי" לצו פתיחת הליכים. במסגרת הבקשה ציינה החברה שהיא מפעילה מתחם חדר כושר, חוגים וספא במגדל מידטאון תל אביב, הידוע בכינוי "זאוס מידטאון", ושהיא חלק מעסק שהפעיל מספר חדרי כושר במרכז הארץ, שחלקם נסגרו. ערב פרוץ המלחמה, החברה העסיקה כ-27 עובדים.
1 צפייה בגלריה
חדר כושר
חדר כושר
חדר כושר
(צילום: shutterstock)
בבקשה טוענת החברה כי מאז פרוץ המלחמה חלה ירידה חדה במספר המנויים וכפועל יוצא הכנסות החברה צנחו משמעותית לשיעור של כשליש מהכנסות ערב המלחמה. החברה טוענת כי חובותיה נאמדים בכ-10 מיליון שקל (מתוכם כ-8 מיליון שקל הלוואות הקמה ממספר נושים וכ-1.7 מיליון שקל התחייבות לספקים).
הבקשה השנייה להוצאת צו לפתיחת הליכים הוגשה על ידי חברת זאוסיטי מיקדו תל אביב, שגם בעל השליטה בה הוא יהודה מימון. החברה ציינה באמצעות עו"ד אילן גלמן ועו"ד שלי נחום כי עיסוקה בהפעלת מתחם חדר כושר, חוגים וספא הממוקם במיקדו סנטר בתל אביב.
במסגרת הבקשה מצויינות הסיבות שהובילו לקשיים: פגיעה משמעותית שחלה בשנת 2020 שהובילה לביטולי והקפאת מנויים, פתיחת חדר כושר מתחרה סמוך, ירדה בכמות המנויים, שיפוץ שעלותו עמדה על חצי מיליון שקל וכן שריפה שהתרחשה בחלק החיצוני של המבנה בערב חג סוכות השנה וגרמה לנזקים במועדון, שבין היתר נסגר לחודש ימים כתוצאה מאותה שריפה.
החברה מעריכה את חובותיה בכ-1.1 מיליון שקל. יש לציין כי שתי החברות שפנו לבית המשפט ציינו כי קיימות רוכשות המעוניינות לרכוש הפעילות.