עוד התפטרות במשרד האוצר. לאחר התפטרותם בחודשים האחרונים של שלושה סגנים של ראש אגף התקציבים הודיע היום (א') אוהד מעודי, סגן בכיר לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, כי החליט לפרוש לאחר 16 שנות שירות. זאת, ימים ספורים בלבד לאחר שעמית גל מונה על ידי שר האוצר לממונה הקבוע על שוק ההון.
אוהד מעודי צפוי לסיים את תפקידו במהלך חודש יוני, וזאת לאחר השלמת קדנציה מלאה בת 4 שנים כמנהל חטיבת הביטוח הכללי ברשות.
1 צפייה בגלריה
אוהד מעודי
אוהד מעודי
אוהד מעודי
(צילום: מארק קניימן, לע"מ)

מעודי החל את דרכו באגף שוק ההון במשרד האוצר בשנת 2008 והיה אחראי על תחום ביטוחי רכב ודירות, לאחר מכן ניהל את מחלקת ביטוחי רכוש. בהמשך, שימש כיועץ בכיר לממונה על שוק ההון, דורית סלינגר ולאחר מכן כיועץ בכיר לממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת. בשנת 2020 התמנה לתפקיד סגן בכיר לממונה וחבר הנהלת הרשות הממונה על חטיבת הביטוח הכללי, רישוי סוכנים ומטה פניות הציבור.
במסגרת תפקידיו ברשות הוביל מעודי צעדים רבים לטובת ציבור המבוטחים, בהם פיתוח והקמת אתר "הר הביטוח" המאפשר לקבל מידע על התיק הביטוחי באופן חינמי, הגבלת עמלות הבנקים בביטוחי דירות שהובילה להפחתה של 50% במחירי ביטוחי המשכנתה, הסדרה של תהליכי מכירת מוצרי ביטוח (צירוף לביטוח) ופרסום רפורמה מקיפה בתחום תביעות רכב (מקיף וצד ג') שצפויה להגביר את התחרות על השירות ולתמוך בהפחתת מחירי הביטוח בשנים הקרובות.
במהלך כהונתו קידם מעודי את תשתיות רשות שוק ההון כרשות עצמאית, סייע בהליך הרישוי של חברות ביטוח חדשות להגברת התחרות בענפי הביטוח הכללי, הוביל את רפורמת "מיצוי זכויות" לטובת האזרחים הוותיקים - מענה ייחודי שניתן לאוכלוסייה זו בתהליכי מכירה, טיפול בתביעות ושירות ייעודי, ערך מספר הליכי ביקורת משמעותיים בחברות הביטוח והוביל הליך של השבת כספים בסך של כ-20 מיליון שקל על ידי חברות הביטוח לציבור המבוטחים בתחום ביטוח החובה.
לדברי מעודי, "לאורך כל שנות שירותי ברשות שוק ההון הייתה לי הזכות לעבוד עם אנשים חדורי מטרה, יצירתיים, מסורים ומקצועיים, הפועלים לטובת האזרח, ובזכותם הגענו להישגים והצלחנו להוביל שינויים שהגבירו את התחרות, החדשנות וההוגנות בענף הביטוח. אני מברך ושמח על בחירתו של עמית גל כממונה קבוע על הרשות, אני סמוך ובטוח שעמית יוביל את הרשות להיות חזקה ועצמאית לטובת הציבור הרחב".
גל הודה למעודי "על שירות ציבורי מקצועי ומסור". לדבריו, "אוהד הוא איש מקצוע ערכי, שקול ומוכוון להשגת המטרה. שוק ביטוח מתקדם, הוגן ותחרותי הוא רכיב הכרחי בכלכלה חזקה וצומחת ואוהד תרם רבות לחיזוק וקידום השוק בישראל. היה לי לעונג לעבוד עם אוהד כקולגה וכממונה ואני מאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו".