10 ימים בלבד לאחר שיצאה לדרך רפורמת החשמל של משרד האנרגיה והתשתיות וחברת נגה, לכל לקוחות החשמל בישראל: 31,373 בתי אב כבר הצטרפו לרפורמה ועברו מחברת החשמל למספק חשמל פרטי.
17,527 מתוכם בעלי מונה חשמל בסיסי (אנלוגי), ו-13,846 בעלי מונה חכם. זוהי עלייה של 50% במספר בתי האב שעברו למספק פרטי ביחס למספר בתי האב שעברו למספק חשמל פרטי במהלך 3 השנים האחרונות (מספטמבר 21 עד סוף יוני 24) - כ-59 אלף בעלי מונה חכם. היעד של משרד האנרגיה הוא להגיע ל-100 אלף בתי אב עד סוף השנה.
4 צפייה בגלריה
מונה חשמל
מונה חשמל
מונה חשמל
(צילום: גלעד קוולרציק)
כמעט כל מי שיעבור למשווקי החשמל החדשים - יחסוך כסף. לא מדובר בחיסכון כביר אבל כן מדובר ב"כסף על הרצפה" - מעבר לחברות הפרטיות יחסוך בין 5% ל-20% בסעיף צריכת החשמל בחשבון החשמל. לעיתים תחסכו פחות מ-5% (אם יש לכם חיבור חד פאזי וספק החשמל שלכם הוא פזגז). ושימו לב: אם אין לכם מונה חכם תקבלו הנחה קבועה בלבד ולא הנחה עמוקה יותר לפי שעות צריכה.
קחו בחשבון שמרגע ההצטרפות תתחברו באמת למשווק החדש רק כעבור חודש (שוטף פלוס 30).
על בנייה, תיחזוק, שדרוג ואחזקת התשתית - אחראית חברת החשמל. היא גם הכתובת לתיקון תקלות (מחוץ לבית הצרכן).

אלה ההנחות שמציעות החברות

החברות שמשווקות חשמל הן סלקום, פרטנר, אלקטרה (סופר גז), פזגז, אמישראגז, בזק ו-HOT. חלק מהחברות נותנות אקסטרה הנחה ללקוחות התקשורת או הגז שלהן שיהפכו גם ללקוחות חשמל. חברה אחת - פזגז - גם נותנת קאשבק ב-yellow למצטרפים.
הן מציעות כמה סוגי הנחות. הנחה קבועה לאורך כל השבוע וכל שעות היממה - מתאימה לבעלי מונה חכם ולבעלי מונה פשוט. בזק ופזגז נותנות הנחה קבועה של 7% לכל שעות היממה וימות השבוע ואמישראגז: 6.5%.
סלקום אנרג'י ופרטנר חשמל מספקות הנחה קבועה לאורך כל השבוע וכל שעות היממה: 5% בשנה הראשונה, 6% בשנייה ו-7% למי שנשאר לקוח בשנה השלישית.
גם אלקטרה פאואר נותנת את אותו הדבר בדיוק כשלקוחות אלקטרה גז (סופרגז לשעבר) יקבלו גם הנחה של 120 שקל בשנה על חשבון הגז. גם HOT אנרג'י נותנת את אותן הנחות בדיוק, כשלקוחות דאבל (אינטרנט וטלוויזיה) של NEXT יקבלו 6% הנחה מהשנה הראשונה. לקוחות טריפל HOT יקבלו 7% הנחה בשנה הראשונה ולקוחות טריפל HOT שמנויים גם ל-HOT מובייל יקבלו 10% הנחה מהשנה הראשונה – ההנחה הקבועה העמוקה ביותר (כשיש מספר לקוחות קטן שיכול לקבל אותה).
מסלול של הנחה עמוקה יותר, בשעות היום בלבד, ניתן רק לבעלי מונה חכם: מ-7:00 עד 17:00 בימים א'-ה' הנחה של 15% בבזק, HOT וסלקום. פרטנר מציעה 15% הנחה אבל על טווח שעות מצומצם יותר: 8:00-17:00.
מסלול של הנחה עוד יותר עמוקה - בלילה - ניתן גם הוא לבעלי מונה חכם בלבד: בסלקום: 20% הנחה כל ימות השבוע מ-22:00 עד 7:00. בפרטנר מחצות עד 8:00 – טווח שעות מצומצם יותר. באלקטרה בכל ימות השבוע מ-23:00 עד 7:00 כשלקוחות שמנויים לשירות גז +חשמל יקבלו גם הנחה של 120 שקל בשנה על חשבון הגז. ב-HOT ובזק יש גם הנחה של 20% מ-23:00 עד 7:00.
יש גם מסלול של הנחה בלילה וביום אך לא בערב: מ-23:00 עד 17:00 למחרת - ניתנת ללקוחות אלקטרה במונה חכם בלבד: 8% בשנה הראשונה, 9% בשנייה, 10% בשלישית.
מסלול לכל ימות השבוע מ-14:00 עד 20:00, ללקוחות סלקום במונה חכם בלבד: הנחה של 18%.
4 צפייה בגלריה
שר האנרגיה אלי כהן
שר האנרגיה אלי כהן
שר האנרגיה אלי כהן
(צילום: שלומי אמסלם)
שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן: "זו הרפורמה הגדולה ביותר במשק מאז רפורמת הסלולר. אנחנו שוברים את מונופול חברת החשמל, פותחים את משק החשמל לתחרות ומחזירים לאזרחים לפחות 2 מיליארד ש״ח. אני מברך את למעלה מ-30,000 הלקוחות שעשו את הצעד הנכון, הצטרפו לרפורמת החשמל והחליטו לחסוך עד אלפי שקלים בשנה. גם אני עברתי לספק פרטי, ואני קורא לכל אזרחי ישראל: תשוו, תעברו ותחסכו".
שול גולדשטיין, מנכ"ל נגה: "פתיחת שוק התחרות באספקת החשמל לכולם של השר אלי כהן היא בשורה גדולה שיכולה לחסוך בשנה מאות שקלים ואף יותר למשפחה באופן מיידי. אנו בנגה, עבדנו לילות כימים בכדי לעמוד בזמנים המאוד קצרים שהשר הקצה הן לבניית טכנולוגיה מתוחכמת שתדע לנתב את החשבונות של המונים הבסיסיים (אנלוגים) לצרכנים שיעברו למספקים הפרטיים, והן את תהליך הסחר אל מול אותם מספקים. אני מקווה שעד סוף שנת 2028 אכן חברת החשמל תסיים להתקין לכל בתי האב את המונים החכמים ואז החיסכון לכל בית בישראל יהיה גדול יותר וגם במקביל נגרום לשינוי ההתנהגות הצרכנית של הציבור בחשמל."