חברת סנו ממשיכה להעלות מחירים: החברה הודיעה לקמעונאים שתייקר את מוצרי הנייר שלה, אותם כבר ייקרה בסוף 2021 ב-12%-14%. בין היתר מדובר בסנו סופט, סנו סושי מגבות נייר, מפות שולחן חד-פעמיות, מפיות לאירוח ומגבונים לחיטוי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בפעם האחרונה שהעלתה מחירים - לא נסוגה אך הבטיחה מבצעים שיבטלו לכאורה את ההתייקרויות. חלק מהמוצרים נמכרים במחיריהם הקודם. כך או כך, לכל מוצרי סנו מאקונומיקה ועד נייר טואלט - יש תחליפים על המדפים.
1 צפייה בגלריה
סנו סושי
סנו סושי
סנו סושי
(צילום: מירב קריסטל)
גם קימברלי קלארק העלתה מחירי מוצרי נייר כמו נייר טואלט לילי ושמורת טבע וחיתולי האגיס בטענה שמחירי הנייר בעלייה.
מחירי הנייר הגיעו לשיא שלא נראה כמותו מ-2020 ועד אוקטובר 2021 כשהסיבה העיקרית לכך היא התייקרות חומר הגלם. אבל מאז, מחירי הנייר נמצאים במגמת ירידה כשהמחירים כרגע נמוכים בכ-37% מהשיא. עוד תרמו להתייקרות: העלייה במחירי הנפט ומחירי השילוח שעלו בתלילות - אך גם מחירים אלה כעת בירידה.
החברה דיווחה בדוחות הרבעון השני של 2022 על רווח תפעולי של 28 מיליון שקל, ירידה של 56%.
תרמה לכך בין היתר קטגוריית מוצרי הניר שלה שספגה הפסד של 12 מיליון שקל, לעומת רווח של שלושה מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. סנו הסבירה בדו"חות שמחיר התאית, המהווה 80% מהמוצר הסופי, עלה בעשרות אחוזים מאז 2021.
לטענתה נפגעה בין היתר גם מסירוב רשתות לבקשתה להעלות מחירים - אחרי ששרי האוצר והכלכלה שלחו מכתבי איום ליבואניות וליצרניות לפיהם ינקטו נגדן בצעדים אם יעלו מחירים.
מחברת סנו נמסר: "במהלך השנתיים האחרונות ובפרט בחודשים האחרונים, התייקרו העלויות בתחום הנייר בעשרות אחוזים, כתוצאה מהתייקרות חומרי הגלם, ההובלה הימית והאנרגיה.
"חברת סנו עשתה ככל שניתן בכדי לשאת בהתייקרות העלויות באופן שימנע העלאת מחיר ללקוחותיה, אך לאור התוצאות העסקיות ברבעון השני של השנה והמעבר להפסד כבד של מיליוני שקלים בתחום הנייר, נאלצת החברה להעלות את מחירי מוצרי הנייר החל מה-1 בנובמבר, 2022.
"עליית המחירים הינה מינימלית ואינה מגלמת את ההתייקרות הניכרת בעלויות שנירשמו בשנתיים האחרונות וכל זאת על מנת להמשיך את הפעילות בתחום הנייר מבלי להפסיד בה".