1 צפייה בגלריה
קאובויז בוקרים מארצות הברית הגיעו לסייע ל חקלאים
קאובויז בוקרים מארצות הברית הגיעו לסייע ל חקלאים
חלק מהקאובויז שהגיעו לסייע
(צילום: "The Israel Guys")
קצת אחרי תחילת מלחמת חרבות ברזל הגיעו עשרה קאובויז מארצות הברית לישראל כדי לסייע לחקלאים, שחלקם גויסו למילואים, או שהעובדים הזרים שהעסיקו ברחו ולא חזרו בעקבות המצב, ולא נשאר מי שיטפל בשדות.
שניים מיוזמי המהלך הם ברית וולר ויוסי שטריין, שנמצאים כיום בחוות היובל בשומרון. הם שוחחו עם אולפן ynet על הנושא. "אבא שלי הקים ארגון לפני 20 שנה כדי להביא ציונים נוצרים מכל העולם לסייע בישראל", מספר וולר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
קאובויז מארה"ב הגיעו לעזור בחקלאות
(צילום: תומר שונם, ירון ברנר)
"הרבה באו להתנדב, בעיקר עכשיו בעקבות המלחמה, כי ישראלים זקוקים לסיוע אחרי שהרבה עובדים זרים לא חזרו לעבוד. אפילו אנשים ממנהטן הגיעו", מוסיף וולר.
יוס, אתה גר במונטנה, מה המניע שלך להגיע לישראל בזמן מלחמה? "אני נוצרי ומאמין בערך האמת. אני יכול לראות איך היהודים חיים פה, ואעשה הכל כדי לתמוך בהם. הייתי פה כבר שלוש פעמים, ושהחלה המלחמה ידעתי שאגיע שוב ואין מצב שאתעלם".
כמה זמן אתה מתכנן להישאר בארץ? "לפחות חודש, נכון לעכשיו, אבל אשאר כמה שצריך".
המשפחה שלך במונטנה דואגת? "לא הם לא דואגים. הם מאוד תומכים".

משפחה נוצרית שהחליטה להקים חווה בישראל

חוות היובל הוקמה על ידי משפחת וולר מטקסס. מדובר, כאמור, במשפחה נוצרית לחלוטין, ללא קשר ליהדות, שמאמינה בזכות של היהודים על ארץ ישראל. הם קוראים לעצמם "נוצרים ציונים".
למשפחת וולר יש 11 ילדים ומעל ל-40 נכדים. חלק גדול מאוד מתגוררים בחווה. הם מתקיימים מתרומות, בעיקר מארה"ב, וכל שאיפתם היא לקיים אורח חיים חקלאי ופשוט. בשבועות האחרונים הם גייסו 2.5 מיליון דולר, והשתמשו בכסף לא עבור החווה אלא כדי לרכוש ציוד לכיתות הכוננות של היישובים היהודיים בשומרון.