אחות חדר ניתוח ב"אסותא", שהייתה מעורבת לפני כשבע שנים בתאונת דרכים, תקבל מביטוח החובה שלה פיצויים והוצאות של יותר מ-2.2 מיליון שקל – כך נקבע לאחרונה בבית המשפט המחוזי בתל אביב.
התובעת (52) רשומה במשרד הבריאות כאחות מוסמכת מאז 2008, ושנה לאחר מכן החלה לעבוד ב"אסותא". במהלך 2012 הסמכתה "שודרגה" לאחות בחדר ניתוח. באוקטובר 2017 היא הייתה נפגעה בתאונתה כשנהג מכונית אחרת התנגש בה מאחור בעוצמה. בעקבות התאונה היא נעדרה מעבודתה עד סוף מאי 2018.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בהתאם להמלצת רופא תעסוקתי היא חזרה לעבוד במתכונת מצומצמת של שתי משמרות בשבוע בלבד. במקביל היא הגישה את התביעה לבית המשפט, שבה עתרה לפיצוי על נזקיה מחברת "איילון" שביטחה את מכוניתה במועד התאונה בביטוח חובה.
לטענת האחות, בעוד שלפני התאונה לא היו לה מגבלות תפקודיות כלשהן, הרי שכיום היא סובלת מכאבים רבים בכל שעות היממה, המשפיעים לרעה על כושר עבודתה. לדבריה לפני התאונה היא הייתה עובדת מוערכת בעוד שלאחריה המצב השתנה כך שהקולגות והצוות הרפואי מנסים להימנע מלעבוד עמה.
היא הוסיפה שלולא התאונה היא הייתה צפויה לקבל קידום לתפקידים בכירים, כמו אחות אחראית או ראש צוות, וגם שכרה היה צפוי לעלות, כך שנזקיה משמעותיים.
מנגד טענה "איילון" שהנכות שנגרמה כתוצאה מהתאונה אינה משמעותית, והעובדה שהיא ממשיכה לעבוד ולראיה היא סיימה לאחרונה תואר שני בהצלחה וללא קושי.
שרון בירון מרקוביץ'שרון בירון מרקוביץ'קובי ריכטר
ואכן, השופטת ארנה לוי התרשמה שטענות התובעת על קשיים המונעים ממנה לעבוד יותר משתי משמרות בשבוע – מופרזות ומנותקות מהמציאות: "קשה לתת אמון בתיאורים אלו וההתרשמות היא שהם מוגזמים מאוד ואינם אמינים. ככל שאכן התובעת סובלת ממגבלות תפקודיות כה קשות במהלך עבודתה כאחות בחדר ניתוח, יש להניח, לפי ההיגיון והשכל הישר, כי בי"ח אסותא לא היה מותיר אותה בתפקיד זה, שבו הפלת ציוד או טעויות שונות יכולות לגרום לנזקים כבדים בעלי משמעויות רבות".
גם בשאר תחומי החיים מצאה השופט כי מצב האחות אינו כצעקתה. בין היתר היא ציינה שכיום היא נוהגת במכוניתה כרגיל וללא מגבלות, והיא סיימה בהצלחה את לימודי התואר השני שהחלה לאחר התאונה.
בפסק הדין הובהר כי לקביעת הרופא התעסוקתי הפרטי מטעם האחות, שלפיה היא מוגבלת לשתי משמרות בשבוע בלבד, אין תוקף שעה שמומחי בית המשפט לא ראו לנכון להמליץ המלצה דומה.
לפיכך נקבע שהפגיעה התפקודית שנגרמה לאחות אינה 50% כפי טענתה, אלא 28% בלבד כפי שקבעו מומחי בית המשפט. במצב זה, על "איילון" לשלם לה פיצוי בסך 1,917,373 שקל עבור נזקיה השונים, כגון הפסדי שכר וכאב וסבל. לכך יתווסף שכר טרחת עו"ד בסך 291,632 שקל.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעת: עו"ד אריה מוסקוביץ • ב"כ הנתבעת: עו"ד הדס טל • עו"ד שרון בירון מרקוביץ' עוסקת בנזקי גוף ותאונות • הכותבת לא ייצגה בתיק • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין