בית המחוזי בחיפה קיבל לאחרונה ערעור שהגיש מנהל בחברת ציפויים אפוקסיים שהורשע באי-דיווח על הכנסות בגובה כ-33 מיליון שקל, וקיצר את העונש שנגזר עליו מתשעה חודשי עבודות שירות לשלושה בלבד.
המערער (55) והחברה שבבעלותו הורשעו בשתי עבירות של אי-הגשת דוחות במועד לפי פקודת מס הכנסה. העבירות התייחסו לשנת 2019, בה עמדו הכנסות החברה על כ-9.97 מיליון שקל, ולשנת 2020, בה ההכנסות הסתכמו בכ-23 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
איש עסקים עורך דין חליפה עניבה עו"ד
איש עסקים עורך דין חליפה עניבה עו"ד
אילוסטרציה
(shutterstock)
בטיעונים לעונש הדגישה המדינה כי למנהל הרשעה קודמת בשל עבירות מס ומכאן הצורך להחמיר בעונשו. השופט שלמה בנג'ו מבית משפט השלום בחיפה גזר עליו תשעה חודשי עבודות שירות, שמונה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 20 אלף שקל.
טענתו המרכזית של המנהל בערעור שהגיש באמצעות עו"ד אלי סרור הייתה כי העונש שנגזר עליו מחמיר מדי בנסיבות העניין ושמור לעברייני מס שלא טרחו להחזיר את חובם למדינה. לדבריו, כחודש לפני גזר הדין הוא הסיר את מחדליו באופן מלא, ומכאן, לשיטתו, היה מקום להקל משמעותית בעונשו.
הוא הדגיש כי השאלה אם הוסרו מחדלי כתב האישום או לא היא בעלת משמעות קריטית שיש בה כדי לשנות באופן ממשי את תוצאות ההליך. לטענתו, הסיבה האמיתית להחמרה בעונשו נעוצה בהרשעתו הקודמת ממרץ 2022 בעבירות מס מהותיות, כשלדבריו – לולא אותה הרשעה כלל לא היה מוגש נגדו כתב אישום וההליך היה מסתיים בקנס מנהלי בלבד, שכן מדובר כעת בעבירות מס טכניות בלבד.
המערער, אב לשניים וסב לפעוטה, הוסיף כי העבירות נשוא הערעור נעשו על רקע סחרור כלכלי שאליו נכנסה החברה בתקופת הקורונה ושבגינו לבסוף קרסה, מבלי שקדם לעיכוב בהגשת הדוחות תכנון זדוני כלשהו.
הוא הוסיף כי חיובו בתשעה חודשי עבודות שירות אחרי שריצה תקופה זהה במסגרת הרשעתו הקודמת, יוביל לקריסתו המוחלטת. במסגרת זו נטען כי התועלת שתצמח מהטלת העונש קטנה בהרבה מהנזק שייגרם במניעת אפשרותו לעבוד למשך תשעה חודשים – תקופה שבה יוכל להתפרנס בכבוד, לקיים את משפחתו ולשלם מסים למדינה.
בא כוח המדינה, עו"ד אבי אור זך, אמר במהלך הדיון במחוזי כי לאור הנסיבות הספציפיות במקרה זה, הוא מסכים לקיצור תקופת עבודות השירות מתשעה חודשים לשלושה, תוך הותרת יתר העונשים שנגזרו על כנם. שופטי ההרכב רון שפירא, בטינה טאובר ועדי חן-ברק נתנו תוקף של פסק דין להסכמות הצדדים, והורו כי עבודות השירות המקוצרות יחלו בחודש יולי.
• לקריאת ההחלטה המלאה – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ המערער: עו"ד אלי סרור • ב"כ המדינה: עו"ד אבי אור זך • ynet הוא שותף באתר פסקדין