מתיחת פנים לשכונה הוותיקה בבאר שבע: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז דרום, בראשות עודד פלוס, אישרה השבוע להפקדה להתנגדויות הציבור תוכנית פינוי בינוי בשכונה ד' בבירת הנגב. זוהי אינה התוכנית הראשונה המקודמת בשכונה, שבקרוב צפויה לשנות את פניה ולהפוך את בנייני הרכבת הישנים למגדלים רבי קומות.
התוכנית כוללת הקמה של 641 יחידות דיור חדשות, שייבנו במבני מגורים מעורבי שימושים של מסחר ותעסוקה, לצד מבני ציבור. מתחם המגורים החדש יוקם במרכז אורן, הממוקם בכניסה לעיר הדרומית ומשמש כשער הכניסה לעיר. הוא משתרע על פני כ-32 דונם בצומת הרחובות שדרות רגר ממזרח, רחוב יוספטל גיורא ממערב, רחוב אברהם אבינו מדרום ורחוב גן יונתן מצפון.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
3 צפייה בגלריה
מרכז אורן שכונה ד' באר שבע
מרכז אורן שכונה ד' באר שבע
הפרויקט המתוכנן במרכז אורן בבאר שבע
(הדמיה: משרד גושן אדריכלים)
התוכנית כוללת הקמת 18 מבני מגורים חדשים בני עד 10 קומות ועד 30 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, רק 96 יחידות יוקצו עבור דירות קטנות. ברוב מבני המגורים, קומת הקרקע תוקצה לטובת מסחר ובמבנים הפונים כלפי שדרות רגר הקומה השנייה תוקצה עבור שימושי תעסוקה. בשניים ממבני המגורים במתחם ישולבו שטחי ציבור.
3 צפייה בגלריה
מרכז אורן שכונה ד' באר שבע
מרכז אורן שכונה ד' באר שבע
מרכז אורן באר שבע
(הדמיה: משרד גושן אדריכלים)
כיום מצויים במתחם 3 מבני מגורים בני 4 קומות ובהם 42 דירות שיפונו לטובת הפרויקט החדש, כולל בית הקולנוע המיתולוגי "קולנוע אורן" הנטוש שייהרס אף הוא. מהוועדה נמסר כי מרכז אורן "מהווה מוקד עירוני היסטורי בעל חשיבות במורשת העיר באר שבע, ובעל תפקיד מרכזי בזהות המקומית העירונית". בוועדה הדגישו כי אופי הבינוי בתוכנית תואם את האקלים המדברי בו נמצאת השכונה, והתכנון שומר על מרבית העצים הבוגרים הקיימים לצד מערך נטיעות נרחב.
עוד נמסר כי התוכנית, שקודמה על ידי עיריית באר שבע ונערכה על ידי משרד גושן אדריכלים, שמה דגש על פיתוח המרחב הציבורי וכוללת שבילי הולכי רגל המחברים את השכונה לסביבתה, פתיחת רחוב חדש המחבר את רחוב יוספטל לשדרות רגר, ותוספת שטחים פתוחים.
3 צפייה בגלריה
מרכז אורן שכונה ד' באר שבע
מרכז אורן שכונה ד' באר שבע
מרכז אורן באר שבע
(הדמיה: משרד גושן אדריכלים)
מתכנן מחוז דרום במינהל התכנון, תומר גוטהלף, מסר: "התוכנית משפרת משמעותית תוכנית מאושרת ישנה החלה במתחם, ומציעה בנוסף לבינוי מעורב שימושים בשכונה ד' גם גינות ציבוריות בין מתחמי המגורים. התוכנית תורמת גם ליצירת קישוריות על ידי רחוב עירוני חדש, המקשר את פנים שכונה ד' לשדרות רגר ומשמרת את הרחבה המרכזית של מרכז אורן, תוך חידושה".