על רקע המבצע הצבאי שהחל הלילה (ב') בג'נין, השקל שוב נחלש: הדולר נסחר סביב 3.71 שקלים - עלייה של כ-0.4%, והאירו סביב 4.04 שקלים - עלייה של כ-0.6%. במקביל, הבורסה בתל אביב מחקה את הירידות שנרשמו מוקדם יותר היום וכעת נסחרת ביציבות יחסית.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
דולר ושקל
(צילום: Shutterstock)
לצד המבצע הצבאי שעשוי עוד להמשיך להשפיע על שער השקל ועל התנודות בבורסה, האנליסטים מעריכים שקידום של חקיקת המהפכה המשפטית ככלל ועילת הסבירות בפרט תחליש עוד את השקל, אולם יש השפעות נוספות על שערי המטבעות משני הכיוונים: מכירת מט"ח על ידי יצואנים ותעשיינים בראשית החודש מביאים לגידול ההיצע של מטבע חוץ בשוק ומקזזים את הביקושים של גופים פיננסיים וכנראה גם ספקולנטים.
כמו כן, התקרבות מועד החלטת הריבית בדיוק בעוד שבוע עשויה להשפיע לרעה על השקל, שכן ההערכות הן שלראשונה מאז אפריל 2022 לא תועלה הפעם הריבית במשק וקיימות כבר הערכות שלקראת סוף השנה או תחילת שנת 2024 הריבית הבסיסית של בנק ישראל תתחיל לרדת.
עוד השפעה צפויה על המסחר באה מהחלטת הבנקים לשלם ריבית על חשבונות העו"ש, כאשר כאן עלולה להיות בימים הקרובים ובראשית חודש אוגוסט השפעה על קיטון ההשקעות בבורסה בשל האלטרנטיבה לקבל ריבית - אם כי בשיעורים נמוכים מאוד - על כסף נזיל בחשבונות הבנק וללא סיכון מירידת ערך המניות אם המהפכה המשפטית תחוקק בחלקה.
פורסם לראשונה: 10:15, 03.07.23