מפגינים פרו-פלסטיניים תקפו את סניפי בנק "ברקליס" ברחבי בריטניה, ניפצו חלונות והשליכו צבע אדום על סניפי הבנקים בלונדון, בריסטול ומנצ'סטר. בתמונות מזעזעות שהפיצו הפעילים נראות שמשות מנופצות והרס רב בסניפי הבנק. במרכז בריסטול רוססו גם כתובות גרפיטי.
ארגון "פלסטין אקשן" שעומד מאחורי השחתת הסניפים, מסר כי פעילי הארגון ניפצו את חלונות הבנק מגלזגו בסקוטלנד ועד ברייטון באנגליה. משטרת לונדון מסרה כי שלושה גברים, בני 34 עד 45, נעצרו הבוקר בקשר להשחתה.
4 צפייה בגלריה
אחד מסניפי הבנק שהושחתו
אחד מסניפי הבנק שהושחתו
אחד מסניפי הבנק שהושחתו
דובר מטעם הארגון אמר: "בנק ברקליס מממן את נזקי האקלים ורצח העם בפלסטין. עשורים של קמפיין מנומס, כתיבת מכתבים ושתדלנות אצל חברי פרלמנט - כשלו. נמשיך להסלים את צעדינו עד שברקליס יפסיק לממן רצח עם והרס אקלים". הפעילים ריססו גם את שמות של פלסטינים שנהרגו בעזה על קירות אחד הסניפים של ברקליס.
דובר הבנק אמר: "אנו מספקים שירותים פיננסיים חיוניים לחברות ציבוריות בארה"ב, בריטניה ואירופה המספקות מוצרי הגנה לנאט"ו ובעלות בריתה. ברקליס לא משקיעה ישירות בחברות האלה. המגזר הביטחוני הוא בסיסי לביטחון הלאומי שלנו ולממשלת בריטניה היה ברור שתמיכה בחברות ביטחוניות חשובה. החלטות על יישום אמברגו נשק למדינות אחרות הן תפקידן של ממשלות נבחרות. למרות שאנו תומכים בזכות להפגין, אנו מבקשים מהמפגינים לעשות זאת באופן שמכבד את הלקוחות, עמיתינו ורכושנו".