אליה אוהד יוספיאן, סמנכ"ל תפעול בחברת וולט, הובא היום (ב') בפני בית משפט השלום בראשון לציון בחשד לקיזוז חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של מאות מיליוני שקלים. החשוד שוחרר בתנאים מגבילים.
מבקשת המעצר עולה כי ביחידת החקירות של מכס ומע"מ ת"א והמרכז מתנהלת חקירה שבמסגרתה עלה החשד כי חברת וולט קיזזה בספרי הנהלת החשבונות של החברה חשבוניות מס החשודות כפיקטיביות על שם חברת תלוש לעצמאי טי.בי.או בע"מ, בהיקף של מאות מיליוני שקלים, במעורבות ישירה של יוספיאן.
1 צפייה בגלריה
שליחי וולט
שליחי וולט
שליחי וולט
(צילום: אוראל כהן)
מממצאי החקירה עד כה עולה החשד כי סכום החשבוניות החשודות כפיקטיביות אשר קוזזו בתקופה שבין ינואר 2021 ועד היום מסתכם לפחות לערך של כ-230 מיליון שקל, שהמס בגינן הינו כ-33.5 מיליון שקל. במקביל, נטען בבקשה למעצר כי קיים חשד לכאורה לעבירות מס נוספות בחברת וולט והתנהלות לקויה באופן עקבי תוך עשיית דין לעצמם.
החשוד נחקר במשרדי היחידה, ומסר גרסתו. כבוד השופט גיל גבאי שחרר את החשוד בתנאים מגבילים ביניהם ערבות עצמית על סך 100,000 שקל והפקדת מזומן על סך 100,000 שקל.
טי.בי.או היא למעשה אחת החברות שהעסיקה בעבר שליחי וולט, שכן השליחים עובדים בוולט כעצמאים ורבים מהם עבדו בעבר דרך חברות צד ג', שהיו המעסיקות הרשמיות שלהן, והוציאו להם תלוש בכל חודש - כמו לשכירים. אחרי תחקיר מקיף ב-ynet שחשף כי חלק מחברות הקבלן שעבדו עם וולט לא שילמו לשליחים, וברקע חקירה אחרת של רשות המיסים נגד אחת מהחברות שהעסיקה בעבר כ-1,300 שליחי וולט, וולט החליטה להפסיק להתקשר עם חברות צד ג', ומעל לשנה שהיא כבר לא מאפשרת לשליחים לעבוד דרך אותן חברות.
הבעלים של טי.בי.או בע"מ, אוהד צפרירי, נחשד לפני כשנה בהעלמת מס בסכום של כ-16 מיליון שקל ע"י הוצאת חשבוניות לחברות, שחלקן לא ביצעו שום פעילות כלכלית, כדי לשמש כיסוי חשבונאי פיקטיבי להעסקת שליחים בשחור. צפרירי סיפק את השירות גם לשליחי חברת וולט, אך כשפורסמה הפרשה, באפריל 2023, רשות המיסים מסרה כי וולט לא קשורה לחשדות כלפיו. היום נמסר מרשות המיסים כי החקירה בתיק בשלבים מתקדמים ועם סיומה יועבר התיק לבחינה משפטית.
בכירים בוולט אמרו היום ל-ynet כי החברה פועלת תחת רגולציה מחמירה של חברת האם, וכי כל החשדות מקורן בהתנהלות של חברת טי.בי.או, ושוולט עודנה אינה קשורה אליהן.
מוולט נמסר: "כחברה שומרת חוק, אנו מנועים מלהתייחס בתקשורת לחקירה מתנהלת. אנחנו חברה גלובלית שפועלת תמיד על פי חוק, בסטנדרטים בינלאומיים ובליווי אנשי המקצוע המובילים בארץ. הטענות שהועלו אינן נכונות כלל וכלל ואנו סמוכים ובטוחים שהבדיקה תסתיים בלא כלום".
נווית זומר השתתפה בהכנת הידיעה