כחודשיים לאחר שהשר וחבר הכנסת לשעבר אריה דרעי הודה והורשע בעבירות מס, פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה היום (א') לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד אחיו, עו"ד שלמה דרעי, במסגרת הסדר טיעון. על פי ההסדר, שלמה דרעי יודה בעבירות לפי פקודת מס הכנסה וחוק מיסוי מקרקעין, והצדדים יבקשו בהסכמה מבית המשפט לגזור עליו עונש של תשעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בדרך של עבודות שירות וקנס של 280 אלף שקל. זאת, בכפוף להחזר המס.
1 צפייה בגלריה
שלמה דרעי
שלמה דרעי
שלמה דרעי
(צילום: אבי מועלם)
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כתב האישום מייחס לשלמה דרעי עבירות בגין מעשיו בשלוש פרשות שונות: פרשת גבעת שאול, פרשת גרין אושן ופרשת הנכס בגרמניה. בפרשה הראשונה, בעסקת נדל"ן משנת 2013, מכר אריה דרעי לאחיו שלמה דרעי נכס בשכונת גבעת שאול בירושלים. נטען כי שלמה דרעי הגיש חוזה כוזב לרשויות מיסוי מקרקעין ודיווח דיווחים כוזבים, אשר לא שיקפו את מלוא פרטי העסקה, לרבות גובה התמורה שבעסקה (הוצהר סך של כ-4.25 מיליון שקל במקום כ-5.8 מיליון שקל שסוכמה בפועל) ולרבות מהות הנכס הנמכר. בשל הדיווח החסר לרשויות מיסוי מקרקעין, מס הרכישה שנדרש שלמה דרעי לשלם הופחת שלא כדין. בכתב האישום נכתב כי "במעשיו המתוארים, הנאשם שלמה דרעי מסר חוזה כוזב, הוא חוזה המכירה ומסר הצהרה כוזבת לפי חוק מיסוי מקרקעין, וזאת במזיד ובמטרה להתחמק ממס".
בפרשת גרין אושן נטען כי אריה דרעי קיבל מאז שנת 2011 עמלות מקרן ההשקעות האמריקנית בשם גרין אושן, בגין שירותים שנתן לחברה, וזאת באמצעות חברה בבעלותו. נטען כי החל מינואר 2013, עם שובו לחיים הפוליטיים, הורה אריה דרעי לגרין אושן להעביר את סכומי העמלות להם היה זכאי בעצמו, בסך כ-630 אלף שקל, לאחיו שלמה דרעי. בהתאם לכך, בין השנים 2015-2013, שולמו העמלות לחברת עו"ד של שלמה דרעי ודווחו באמצעותה. בכך, סייע שלמה דרעי לאריה דרעי בעבירות דיווח על ההכנסות האמורות, וזאת ללא הצדק סביר.
בפרשת הנכס בגרמניה - בדו"חות השנתיים שהגיש בשנים 2014-2007 ובהצהרות ההון שהגיש לשנת 2007 ו-2011, נטע כי שלמה דרעי לא הצהיר, ללא הצדק סביר, על זכויותיו בחברות זרות שהקים ושהחזיקו בנדל"ן בגרמניה.
נזכיר כי יו"ר ש"ס אריה דרעי הורשע זה מכבר לפי הודאתו בעבירות מס, בגין שתיים מהפרשות המנויות בכתב האישום. במסגרת הסדר הטיעון התפטר דרעי מהכנסת. התיק נחקר על ידי חקירות מס הכנסה תל אביב ברשות המיסים, בשיתוף היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 של משטרת ישראל והרשות לאיסור הלבנת הון, וטופל על ידי ירון גולומב, נגה בליקשטיין שחורי ואיתי שהם מפרקליטות מיסוי וכלכלה.
מעו"ד שרון כהנא, שותפה ומנהלת מחלקת צווארון לבן במשרד AYR - עמר רייטר ז’אן שוכטוביץ ושות׳, המייצגת את שלמה דרעי נמסר: "במכלול הנסיבות מדובר בהסדר ראוי ובדרך הנכונה והצודקת לסיים את ההליך בעניינו של שלמה דרעי. חלק ניכר מטענותינו בשימוע התקבלו, והפרקליטות בחרה להאשים את מרשנו בכתב אישום מצומצם ולסיימו בעונש מידתי ההולם את חלקו בפרשה. נדגיש כי מדובר במעידה חד פעמית, שהתרחשה לפני כעשור וכי החשדות לטוהר המידות, עליהן נסובה חקירה ארוכה של 6 שנים, התפוגגו והתגלו כחסרות בסיס".