כדי להתחרות עם Shein ו-Temu: אמזון פתחה חנות חדשה במחירים מוזלים, המציעה מגוון רחב של מוצרים במחיר של עד דולר. החנות, שנקראת Amazon Haul, הושקה אתמול (רביעי) באפליקציה של ענקית הסחר, והיא זמינה רק במובייל. בינתיים, מדובר בגרסת beta של החנות והיא זמינה ללקוחות בארה"ב בלבד. השירות החדש מציע מגוון רחב של מוצרים - אביזרי אופנה, מוצרים לבית, בגדים, מוצרי אלקטרוניקה ועוד.
Haul היא הניסיון של אמזון להתחרות בחברות הסיניות, שרשמו צמיחה מהירה בארה"ב. ניל סנדרס, מנהל קמעונאות בחברת המחקר והייעוץ GlobalData, אמר ל-CNN כי הצרכנים מודעים למחיר ומחפשים מוצרים זולים יותר: "ענף קמעונאות במחירים נמוכים חווה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות. אף על פי שלאתר הראשי של אמזון יש מוניטין טוב של תמורה למחיר, ההיצע הרחב שלו מביא לכך שהלקוחות לא תופסים אותו כאתר של למחירים נמוכים יומיומיים".
1 צפייה בגלריה
אמזון
אמזון
אמזון
(צילום: AP)
סנדרס הסביר כי למרות החשש שהחנות החדשה תפגע במכירות האתר המרכזי של אמזון, "זה עדיף מכך שאמזון תוותר על נתח השוק שלה למתחרים".
אמזון haulאמזון haulצילום מסך
בהכרזה על השקת החנות החדשה הודיעה אמזון כי רוב המוצרים שימכרו ב-Haul עולים פחות מ-10 דולר, וחלקם אפילו פחות מדולר אחד. לדוגמה, מגן לאייפון נמכר ב-1.79 דולר, מפת שולחן ב-4.99 דולר ונעלי בית ב-9.99 דולר. יש לציין כי החנות מציעה משלוח חינם בהזמנות מעל 25 דולר, ומתחת לזה מחיר המשלוח הוא 3.99 דולר. בנוסף, החנות מקבלת החזרות רק על פריטים שעולים שלושה דולר ומעלה. כמו כן, אמזון ציינה כי זמן המשלוח ב-Haul יהיה לפחות שבועיים.
עיתוי השקת החנות משמעותי במיוחד: לפי סקר של Salesforce מנובמבר 2024, בששת החודשים האחרונים, 56% מאזרחי ארה"ב ערכו הזמנות במתחרות הסיניות כמו Temu. עוד עולה מהסקר ש-69% מהקונים האמריקנים שמשתמשים בשירותים הסיניים מתכננים להמשיך לעשות קניות גם בתקופת החגים הקרובה.