נטפליקס מתכוננת לשידור אירוע ספורט היסטורי מבחינתה שעשוי לשנות את אסטרטגיית השידורים שלה בעתיד. ענקית הסטרימינג תשדר בין שישי לשבת (החל מ-3:00 לפנות בוקר) את קרב האגרוף בין מייק טייסון, המתאגרף האגדי בן ה-58, ליוטיובר ג'ייק פול (27). המפגש הזה הוא ללא ספק "מגנט צפייה", שמצד אחד יביא למסכים את מעריצי טייסון היותר מבוגרים, לצד צעירים שמעריצים את פול, שנחשב לאחד היוטיוברים המפורסמים בעולם.
"המגמה בכל ענפי הספורט היא להעביר חלק מהנכסים שלהם לסטרימינג", אומר בוב דורפמן אנליסט שיווק ספורט ותיק מסן פרנסיסקו, שמוסיף כי "טייסון ופול הם שני ענקים בתחום שלהם, ויש לקרב פוטנציאל להיות אירוע הספורט הגדול ביותר ששודר אי פעם בסטרימינג".
2 צפייה בגלריה
מייק טייסון ג'ק פול
מייק טייסון ג'ק פול
ג'ייק פול (מימין) ומייק טייסון
(צילום: Brett Carlsen/Getty Images)
הקרב, שייערך באצטדיון AT&T בארלינגטון, טקסס, שיכול להכיל 80 אלף צופים, יהיה זמין לכל מינויי נטפליקס, ללא תשלום נוסף. זהו צעד משמעותי עבור חובבי האגרוף האמריקנים שהיו רגילים לשלם בנפרד עבור צפייה בקרבות גדולים ב-HBO, שנפרדה מענף האגרוף ב-2018 לאחר 45 שנות שידור רצופות.
נטפליקס, שכבר התנסתה בתוכן ספורטיבי עם אירועי ראווה של גולף וטניס, והסדרה המצליחה "Formula 1: Drive to Survive", מרחיבה את נוכחותה בתחום הספורט. החברה מדווחת על צמיחה משמעותית במספר המינויים למסלול שכולל פרסומות, עם עלייה מ-40 מיליון למעלה מ-70 מיליון מינויים בתוך חצי שנה.
מומחים בתחום מעריכים שהקרב הוא אירוע חד פעמי שלא ישנה את התעשייה באופן דרמטי, אך מסמן מגמה ברורה של מעבר תכני ספורט לפלטפורמות סטרימינג, זאת בעקבות עסקאות משמעותיות כמו זו שנחתמה בין ליגת הכדורגל האמריקנית (MLS) לאפל TV בשווי 2.5 מיליארד דולר לעשור, והסכמים דומים של ליגת הפוטבול (NFL) והבייסבול (MLB).
2 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
מסי. אחת הסיבות לעסקה בין אפל טי וי ל-MLS
(צילום: Carmen Mandato / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
"זה אמנם מגה אירוע וסימן לרומן מתמשך בין הספורט לסטרימינג, אבל זה אירוע חד פעמי, יותר בגדר חידוש בעיניי. זה לא ישנה את התעשייה", טוען נשיא CBS Sports לשעבר, ניל פילסון.
ענפי הספורט הגדולים בארה"ב נמשכים לסטרימינג גם משום שהוא מגיע לקהל גלובלי, כולל צופים צעירים יותר שאינם צופים בטלוויזיה המסורתית. "ראינו את הקושי בהשגת קהל והשגת הכלכלה הנכונה עם טלוויזיה מקומית ואיזורית", סיפר הקומישינר של ה-NFL, דון גרבר. "רצינו לצאת לשוק עם חבילה גלובלית. יש לנו מינוי שהוא גלובלי, כל אחד מ-600 המשחקים שלנו משודר בצורה המיטבית ביותר".
נקודת מבט מעניינת היא נושא הפרסומות במהלך הקרב. בניגוד לערוצים המסורתיים, בנטפליקס לא מתכוונים לשדר פרסומות שייקטעו את השידור, או שיגרמו להפסקת הקרב, אלא יכניסו פרסום ממומן וחסויות במסגרת השידור, וכך לא יפריעו, או יפריעו פחות לשטף.