ענת אשכנזי, ישראלית-אמריקנית שכיהנה כסמנכ"לית הכספים (CFO) של חברת התרופות אלי לילי, מונתה לתפקיד סמנכ"לית הכספים החדשה של אלפבית, החברה האם של גוגל. היא תיכנס רשמית לתפקיד ב-31 ביולי.
ההכרזה על המינוי של אשכנזי התקבלה כמעט שנה מאז הודיעה הסמנכ"לית הנוכחית רות פורת כי תעבור לכהן כנשיאה וכסמנכ"לית ההשקעות של החברה.
1 צפייה בגלריה
ענת אשכנזי
ענת אשכנזי
ענת אשכנזי
(צילום: ELI LILLY)

אשכנזי (51), עבדה באלי לילי במשך יותר מ-20, וב-2021 מונתה לתפקיד סמנכ"לית הכספים. לפני הצטרפותה לחברה היא עבדה בבנק הפועלים בישראל. לאשכנזי תואר ראשון בחשבונאות וכלכלה מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב.
"אנחנו מרוצים שמצאנו סמנכ"לית כספים חזקה עם ניסיון מוכח בהתמקדות אסטרטגית על השקעות ארוכות טווח כדי להזין חדשנות וצמיחה", מסר מנכ"ל אלפבית סונדר פיצ'אי. "עידן ה-AI מעניק לנו הזדמנות מדהימה לחדשנות בכל מוצרי הליבה שלנו. אני מצפה לעבוד עם ענת כשנשקיע באחריות כדי לתמוך בגל הבא של צמיחה".
במהלך תפקידה כסמנכ"לית הכספים של אלי לילי נהנתה החברה מעלייה במכירות הודות לפיתוח תרופת להרזייה ונגד סכרת – עבור 2023 דיווחו בחברה על הכנסות של 34 מיליארד דולר. "בשם הדירקטוריון, ההנהלה והעובדים אני רוצה להודות לענת על 23 שנים של שירות יוצא מהכלל לחברה", מסר מנכ"ל אלי לילי דיוויד ריקס. "במהלך שלוש השנים האחרונות שלה בחברה כסמנכ"לית הכספים חווינו צמיחה משמעותית והנחנו את היסודות שיעזרו לנו להגיע ליותר מטופלים עם התרופות שלנו. אני רצה להודות באופן אישי לענת על השותפות, החברות וההנהגה של הארגון הפיננסי שלנו ומאחל לה בהצלחה בתפקידה החדש".