מייק ג'פריס, המנכ"ל לשעבר של חברת הבגדים היוקרתית Abercrombie & Fitch ומי שהפך את המותג להצלחה עולמית, נעצר בפלורידה במסגרת חקירה פדרלית העוסקת בסחר במין והעסקת זנות.
האשמות נגד ג'פריס, שהוביל את החברה בין 1992 ל-2014, נחשפו בעקבות תחקיר של BBC ותביעה ייצוגית שהוגשה אשתקד. לפי התביעה, ג'פריס ניצל את המוניטין של החברה והבטיח עבודות דוגמנות לצעירים, תוך שהוא מזמין אותם לאירועים בינלאומיים שבהם נוצלו מינית.
1 צפייה בגלריה
מייק ג'פריס מנכ"ל Abercrombie & Fitch לשעבר ניצול מיני של גברים
מייק ג'פריס מנכ"ל Abercrombie & Fitch לשעבר ניצול מיני של גברים
ג'פריס. לפי התביעה מדובר בצעד משמעותי עבור הדוגמנים הצעירים שנפגעו
(צילום: AP)
יחד עם ג'פריס, נעצרו גם בן זוגו, מתיו סמית', ואדם נוסף המקורב להם, ג'יימס ג'ייקובסון. השניים נעצרו בפלורידה וג'ייקובסון בוויסקונסין. השלושה יובאו לבית משפט פדרלי בניו יורק.
הפרשה נגד ג'פריס וסביבתו החלה לקבל תשומת לב ציבורית בעקבות התחקיר שנערך בשנת 2023, שבו נטען כי בין 2009 ל-2015 הוא וסמית' סידרו מפגשים מיניים עם צעירים שרצו לקבל הצעות עבודה בחברת Abercrombie & Fitch. בתביעה הייצוגית שהוגשה נגדם ונגד החברה נטען כי הצעירים נוצלו מינית, וכי החברה העלימה עין מכך במכוון.
עורכי הדין של ג'פריס בחרו שלא להגיב במישרין להאשמות על סחר בבני אדם, אך הבהירו שהם מתכוונים להתמודד איתן בהרחבה בבית המשפט במועד המתאים. מהתביעה נמסר כי המעצרים הם צעד משמעותי עבור הדוגמנים הצעירים שנפגעו והשאיפה היא להעמיד לדין גם את החברה על כך שאפשרה את התנהלותו של ג'פריס, ולוודא שדבר כזה לא יקרה שוב.
במהלך תקופת כהונתו של ג'פריס כמנכ"ל Abercrombie & Fitch, החברה צברה מוניטין שנוי במחלוקת על רקע שימוש בפרסומות פרובוקטיביות, לעיתים של גברים ונשים בלבוש מינימלי, שנועדו לפנות לקהל הצעירים. המותג אף הואשם באפליה גזעית במסגרת תביעה נוספת שהוגשה ב-2003, והדבר זכה לסיקור נרחב בסרט תיעודי משנת 2022, "White Hot: The Rise and Fall of Abercrombie & Fitch". ג'פריס הפך את החברה לסמל תרבותי בתקופתו, אך בסופו של דבר, היא נכנסה לתקופה של דעיכה לאחר פרישתו ב-2014.
מעצרו של ג׳פריס מציב ענן כבד מעל המותג שבשנים האחרונות הצליח לשקם את תדמיתו. כיום, תחת הנהגתה של המנכ"לית הנוכחית, פרן הורוביץ, Abercrombie & Fitch חווה תחייה מחדש, והפכה לאחד מסיפורי ההצלחה הבולטים בשוק הקמעונאות האמריקאי, תוך שהיא מושכת לקוחות מקרב הדור הצעיר.