עוד כרטיס אשראי לאוסף: קבוצת גולף-סטימצקי השיקה כרטיס אשראי של ויזה בשיתוף עם סונול וישראכרט, בשם W. זה כרטיס פלטינה, שמעניק מסגרות אשראי משתנות והלוואות ומאפשר גם 10% צבירת נקודות בגולף וסטימצקי, 7% הנחה בחנויות הנוחות סו גוד, 2% צבירת נקודות בתדלוק בתחנות סונול וקנייה בחנויותיה, 9 אג' הנחה בתדלוק עצמי ו-31 אג' הנחה לליטר בנזין 95 בשירות מלא בתחנות סונול. בנוסף הוא מציע 2% צבירת נקודות בכל ענף המזון (לא כולל וולט) ו-2% צבירת נקודות על תשלומי רשויות בהוראת קבע. יש מגבלה חודשית לצבירה: עד 150 שקל בחודש, כלומר הוצאות של כ-7,000 שקל באשראי.
גולף ביטלה לפני כשנה את צבירת הנקודות במועדון הלקוחות שלה וגרמה לקנייה בחנויותיה להיות פחות משתלמת. כעת מתבררת הסיבה: השקת מועדון האשראי. צבירת נקודות תיעשה מעתה דרך כרטיס האשראי בלבד.
1 צפייה בגלריה
כרטיס אשראי מועדון W
כרטיס אשראי מועדון W
כרטיס אשראי מועדון W

דמי כרטיס אחרי חצי שנה ותשלום כפול למועדון סטימצקי

W עולה כסף אחרי חצי שנת שימוש: 19.90-15.90 שקל בחודש, כשהסכום יכול לרדת לפי רמת ההוצאות. אלה דמי כרטיס גבוהים יותר מדמי הכרטיס החודשיים של שופרסל למשל: 12.90 שקל לחודש, אך נמוכים משל לייף סטייל: 28.36 שקל בחודש. לשם השוואה, בפלייקארד תשלמו 34.90-17.90 שקל לחודש.
לקוחות שחברים במועדון סטימצקי ומעוניינים להמשיך את החברות בו, עדיין יאלצו לשלם מדי שנה 34.90 שקל על המועדון, שמעניק הטבות נוספות ואחרות מאלו שיוצעו בכרטיס.

אם אתם קונים ברשת מזון אחת: הכרטיס שלה עדיף מ-W

הכרטיס אמנם מעניק הטבה ייחודית של צבירה בכל רשתות המזון, כולל חנויות עצמאיות, אבל צבירה של 2% נקודות נחשבת לנמוכה בהשוואה לצבירה באמצעות כרטיס האשראי של הרשתות. כך למשל כרטיס האשראי של קרפור מעניק 8% הנחה בקנייה ברשת לשלושה חודשים ואז 5% הנחה קבועה להמשך. כרטיסים של רשתות כמו שופרסל ורמי לוי משתלמים למי שקונה ברשתות האלה באופן קבוע, בזכות מבצעים אגרסיביים שמיועדים לחברי מועדון בלבד. בחלק מהרשתות יש פטור מדמי כרטיס בשנה הראשונה - למשל ברמי לוי.
ההנחה בדלק משתלמת אם מתדלקים בסונול בלבד: גם לייף סטייל נותן הנחה דומה בדלק: 30 אג' לתדלוק בשירות מלא וכך גם מועדון הוט, אך ללא צבירה כפי שיש ב-W. לחלק מהצרכנים יש דלקן ממקום העבודה והם לא זקוקים להנחה הזאת. לא ברור מה יקרה לאפליקציה של סונול שבעצם מתחרה כעת ב-W, אך נראה שיהיה סנכרון ביניהם.
הצבירה ברשויות של הכרטיס החדש (ארנונה, חשמל וכו') טובה מזו של פלייקארד של חברת כאל למשל, אך אין להשוות בין הכרטיסים: פלייקארד מיועד לצוברי נקודות באל על ובזה הוא ייחודי. לכרטיס W אין כרגע הטבות על טיסות או טרקלינים - אלא אם ישראכרט מציעה כאלה לכל לקוחותיה.

המתנות וההטבות בהשוואה לכרטיסים המתחרים

לכל כרטיסי האשראי יש בנק של הטבות מתחלפות, וגם בכרטיס הזה יהיו כאלה - בקבוצת גולף. תהיה הנחה עמוקה יותר על "שישיית (ספרי) החודש" של סטימצקי, 4 ספרים דיגיטלייים במתנה ומתנת הצטרפות: 50 שקל למימוש בגולף ו-100 שקל בנקודות (בתנאי שתוציאו בכרטיס 2,000 שקל בחודשיים).
איך זה בהשוואה לדרים קארד, כרטיס האשראי של קבוצת פוקס ומקס? מתנת ההצטרפות בדרים קארד טובה יותר: 200 שקל לקנייה במותגי המועדון לעומת 150 שקל כאן. גם הטבת יום ההולדת טובה יותר בפוקס: 30% הנחה למחזיקי האשראי בעוד שבכרטיס החדש היא מגיעה ל-20% בלבד (עד הנחה של 200 שקל).
לפוקס יש גם יותר צבירה ברשתות המועדון: 15% לעומת 10% ב-W וכן הקבוצה מתפעלת הרבה יותר רשתות אופנה, קוסמטיקה, הנעלה, משקפי שמש, רשתות בינלאומיות, אתר טרמינל X ומותגי ספורט, בעוד שלסטימצקי יש את החנויות והאתר (כשהיתרון שלה הוא בספרים וצעצועים במבצע) ולגולף יש את גולף, גולף אנד קו, גולף קידס ואינטימה, כשעדיקה נסגרה לאחרונה ורשת "לבן" לא התרוממה. לקארפור, לשם השוואה, יש את רשתות המזון, מחסני חשמל, קולומביה ואדידס בין היתר. כלומר: יותר מגוון.
יחד עם זאת, אופן הצבירה ב-W נחמד יותר ללקוח: נקודה שווה שקל ואפשר לממש נקודות מהנקודה הראשונה ולא לחכות לצבירה של 30 או 50 נקודות כמו במועדוני קסטרו ופוקס, או 100 בדלתא. שימו לב יחד עם זאת, שתוקף הנקודות ב-W הוא קצר מועד: חצי שנה, כשהלקוחות יקבלו תזכורות על כשתוקפן עומד להתפוגג.
יש כמובן גם הטבות על מופעים ומופעי ילדים - במסגרת הטבות ישראכרט. אלה הטבות שהן לרוב לא מאוד ייחודיות, כדוגמת 1+1 על כרטיסי קולנוע.
לקונים הרבה בחו"ל ואונליין מחו"ל: הכרטיס לא מציע עמלת המרה נמוכה באופן מפתה: 2.6%, בעוד שיש בשוק כרטיסים שמציעים 1% עמלה. בחברה מסרו שיציעו עמלת המרה נמוכה כמבצע, לקראת עונות הטיסות המתחלפות, אבל צרכנים בישראל קונים בחו"ל בשוטף באונליין.
עוד מבחינת קניות אונליין: כרטיסי אשראי שמחוברים למאסטרקארד מציעים ב-10 לחודש הטבות במקדונלד'ס, אמזון, אייהרב ועלי אקספרס בין היתר. פה אין עדיין יוזמת קניות אונליין דומה.
בעשור האחרון, מועדוני לקוחות הפכו להיות נפוצים מאוד בקרב צרכני ישראל חובבי הקופונים וההטבות, כשמועדוני האשראי בפרט התרבו מאוד בזכות ההפרדה בין חברות האשראי לבנקים. רק ישרכארט לבדה מחזיקה יותר מ-30 מועדוני לקוחות באשראי.
כל כרטיס משתלם באופן אחר עבור לקוחות שונים. כרטיס המועדון שנחשב לכאורה למשתלם בארץ הוא חבר ואחריו מפעל הפיס. יש מועדונים שמפתיעים בהבלחות ייחודיות, למשל מועדון הוט מציע בימים אלה 10% הנחה על קנייה באיקאה בערב לחברי מועדון (לא בקבלה אלא בפירוט האשראי)