עופר עיני: "אעשה הכל כדי ששכר המינימום יעלה ל-7,000 שקל". צפו
(צילום: שמוליק דודפור)
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, התבטא היום (ה') לראשונה מאז שעופר עיני הודיע כי יתמודד לראשות ההסתדרות, ואמר כי "לא אתן לאף אחד להחזיר אותנו אחורה, לימים האפלים שלפני 10 שנים. אף אחד לא ייקח מאיתנו את מה שאנחנו נותנים לעובדים, שזו מנהיגות ערכית שרואה את טובת המשק ואת טובת מדינת ישראל קודם כל. לבלבל את המוח כולם יודעים, וגם להעביר ביקורת, אבל לעשות - לא כולם יודעים".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
את הדברים אמר בר דוד בכנס אילת ה-25 לנושאי עבודה של ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי, ימים ספורים לאחר ההודעה של עיני בה תקף את בר-דוד על התנהלותו במשבר הקורונה ועל הסכם החבילה שנחתם לאחרונה. "ההסתדרות הפכה להיות סוג של מחלקה במשרד האוצר. אתה לא שומע שום התנגדות שלה", טען עיני בריאיון לאולפן ynet אמש.
2 צפייה בגלריה
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, בכנס באילת
(צילום: ארן דולב)
עוד אמר בר דוד כי "אומרים עלי שאני חבר של ליברמן. אני לא זוכר יו"ר הסתדרות אחד שלא היו לו יחסים עם שר האוצר. צריך לדבר, אי-אפשר מלחמות כל הזמן. התקדמנו עם השנים. הטלפון הראשון שליברמן עשה אחרי שהוא נבחר היה אלי.
"אני שומע שמדברים עכשיו על שביתה לא שביתה, ואני רוצה להגיד לכם - ההסתדרות היום נמצאת בשורה הראשונה של מקבלי ההחלטות במדינת ישראל. היא לא צעקנית, לא ביריונית ולא שקטה בכלל. בכבוד ובגאווה אנחנו יושבים בשורה הראשונה של מקבלי ההחלטות במדינת ישראל, ולא צועקים מהשורה האחורית.
"אנחנו נעשה הכל כדי להיות רלוונטיים גם עוד 100 שנה. אנחנו רוצים להתקדם. מי שיניף דגלים של לפני 50 שנה לא יהיה רלוונטי. אנחנו נהיה הסתדרות חכמה, מתקדמת, שרואה את טובת האזרחים גם בעתיד".

עיני: "ליברמן נהנה לחבוט בציבור וההסתדרות שותקת"

דבריו של בר-דוד מגיעים כאמור ימים ספורים לאחר שעיני הודיע על כניסתו למירוץ וטען כי "אעשה הכל כדי ששכר המינימום יעלה ל-7,000 שקל ולא ב-2026".
2 צפייה בגלריה
עופר עיני
עופר עיני
עופר עיני
עיני טען כי "ההסתדרות נעלמה" במשבר הקורונה: "האמירה היחידה שלה הייתה 'העובדים צריכים להיות מתחת לאלונקה'. ואז זה בא לידי ביטוי: לקחו להם את ימי החופשה, אחר כך הוציאו מיליון עובדים לחל"ת ושלחו אותם להתדפק על דלתות הביטוח הלאומי ושירות התעסוקה. היה אפשר לפעול אחרת".
עיני עוד טען כי ההסתדרות עשתה ויתורים על חשבון העובדים במסגרת עסקת החבילה. "הסכימו להקפיא שכר של העובדים ל-5 שנים, בו בזמן שהמחירים לא מפסיקים לעלות", הוא אמר. "ויתרו גם על השעות הנוספות של העובדים".
אתה חושב שארנון בר דוד לא משתמש בכלי המרכזי שיש לו שזה כלי השביתה? אם אתה היית שם היית מכריז כבר עכשיו על סכסוך? "זה לא שהוא לא משתמש. אני לא שומע אותו מתבטא נגד. אני לא שומע אותו מתבטא עם עמדה אחרת. אני לא שומע אותו. אם הוא היה מנסה להתמודד ובאמת לעמוד מול, פעם מצליחים ופעם פחות. לא שומעים את ההסתדרות. בא שר האוצר איווט ליברמן שנהנה לחבוט בציבור האזרחים ובטח בציבור העובדים, מחליט החלטה וההסתדרות שותקת ומסכימה. איך אומרים, 'הסכמה שבשתיקה'".
אז ארנון בר דוד משתף פעולה עם ליברמן? "חד-משמעית כן. הוא לא מתפקד כדי לשמור על זכויות העובדים. העובדים יצאו לחל"ת, חצי מהמשכורת שלהם נעלמה. ביטלו לעובדים את ימי החופשה, את האג"ח שהיו מיועדות לפנסיה שלהם, הגדילו את גיל הפרישה, שכר המינימום יישחק ולא יעלה".
אנחנו לא רואים כל כך התבטאויות של ארנון בר דוד בנושא יוקר המחיה. מה, הוא משתף פעולה עם גל ההתייקרויות האלה? "הוא כתב מכתב. בזה הוא פטר את עצמו מהעניין. עם כל הכבוד, יוקר המחיה הוא נושא מרכזי ואני אומר – מי שהיה צריך להעלות את זה לסדר היום זו ההסתדרות. היא לא מחליפה את הממשלה, בואי לא נטעה. ואני לא מתכוון להחליף את הממשלה, אבל היא חייבת לשמר את הסף, היא ארגון חברתי שצריכה להציף דברים ויש לה את היכולת".