סטודנטים, איך הייתם מגיבים להצעה הבאה: בקמפוס שבו אתם לומדים לתואר וגם מבלים חלק נכבד מהיום, ממתינה לכם משרה איכותית בחברה גדולה, עם אופק תעסוקתי מבטיח.
זה בדיוק מה שמתחולל בימים אלה בקמפוס האקדמי רופין שבעמק חפר. קבוצת ישראכרט מקימה בשטח קמפוס המכללה מוקד שירות, שייתן מענה ללקוחות החברה החל מחודש יולי 2024. לצורך איוש המוקד מגייסים בישראכרט עשרות עובדים מקרב הסטודנטים ברופין וכן תושבי הסביבה.
2 צפייה בגלריה
המוקד יפעל ב"ירוק - מרכז היזמות והחדשנות של עמק חפר" בקמפוס רופין
המוקד יפעל ב"ירוק - מרכז היזמות והחדשנות של עמק חפר" בקמפוס רופין
המוקד יפעל ב"ירוק - מרכז היזמות והחדשנות של עמק חפר" בקמפוס רופין
(צילום: באדיבות מרכז ירוק)

המהלך המהפכני מייצר לסטודנטים הזדמנות נדירה ויוצאת דופן להפוך לעובדי החברה כבר מהיום הראשון במתחם שבו הם לומדים ממילא, ובד בבד ליהנות מתנאי עבודה גמישים במשמרות נוחות, אשר יתמכו ביצירת איזון בריא בין מטלות הלימוד לצורך להתפרנס, ויותר מכך - יפתחו דלת לאופק תעסוקתי משמעותי עוד לפני קבלת התואר.
"סטודנטים נאלצים לתמרן בין שעות לימוד רבות, הכנת עבודות והכנה למבחנים. כדי להצליח בכך הם זקוקים לתעסוקה שמתאימה לאורח חייהם. מסקרים שביצענו בקרב סטודנטים ותושבי האזור עלה, כי מקום עבודה שיאפשר להם כניסה מהירה לעולם העסקי, תוך שהם יכולים להמשיך בלימודים ובפעילויות נוספות, יהיה בבחינת מענה מדויק לצורכיהם", כך מסבירה לימור שאקו, סמנכ"ל משאבי אנוש בקבוצת ישראכרט, את הצורך בהקמת המוקד הייחודי. בהקשר זה מעניין לציין, שרבים מהמנהלים בישראכרט החלו אף הם את דרכם במוקדי שירות, כך שמבחינת הסטודנטים, מדובר באפשרות נוחה להצטרף לחברה פיננסית מובילה, עם אפשרויות קידום למגוון משרות מקצועיות וניהוליות בכירות, כאשר מלבד השכר, הם ייהנו ממעטפת תנאים נוחה, דוגמת השתתפות בשכר לימוד או מענק התמדה, מגוון הטבות, אירועי חברה ועוד.
2 צפייה בגלריה
לימור שאקו מנה, סמנכ"ל משאבי אנוש בקבוצת ישראכרט
לימור שאקו מנה, סמנכ"ל משאבי אנוש בקבוצת ישראכרט
לימור שאקו מנה, סמנכ"ל משאבי אנוש בקבוצת ישראכרט
(צילום: תמי בר שי)

לדברי שאקו, מיקום המוקד בתוך שטח הקמפוס מאפשר לסטודנטים הגעה מהירה, ללא עלויות נסיעה בתחב"צ או ברכב, כשהמשרה מאפשרת גם קיצור דרך במסלול הקריירה לתפקידים מקצועיים וניהוליים. "הסטודנטים הם עובדי החברה מהרגע הראשון, וככל שהם מתמידים, הם נחשפים להזדמנויות קידום במגוון תחומים ובהתאם למקצוע שהם רוכשים במסגרת לימודיהם ברופין", היא מציינת ומוסיפה: "עובדי המוקד נהנים גם מהנגשה של כלים טכנולוגיים וניהוליים, המהווים ארגז כלים בעל ערך לתפקידים שיאיישו בהמשך, לרבות קורסי ניהול, סדנאות לפיתוח מיומנויות תקשורת, AI, אימוץ יכולות דאטה, פרזנטציה, מיתוג ועוד".

"להתמקם בנוחות בחברה"

מתן אשכנזי הוא בוגר מכללת רופין במדעי המחשב, ומנהל בשנתיים האחרונות את תחום פיתוח האתרים והאפליקציות בדיגיטל, במסגרת חטיבת הטכנולוגיות בישראכרט. כבוגר המכללה הוא מודע לתכנים המעשיים של הלימודים הטכנולוגיים שהיא מציעה, לרבות קורסי התכנות והליבה, המאפשרים לסטודנטים עם רקע בפיתוח להשתלב בסביבות המחקר והפיתוח (R&D)ַ בחברות שונות. "הלימודים ברופין הם ברמה גבוהה מאוד, ושילוב של מרצים בגובה העיניים עם כלים מעשיים מביא להשתלבות טובה מאוד של סטודנטים בעולם העבודה", מציין אשכנזי. "אני מכיר סטודנטים שהתחילו לעבוד במוקד שירות הלקוחות, סיימו תואר במדעי המחשב והשתלבו במחלקת הפיתוח של ישראכרט. לכן אני ממליץ גם למי שלא רואים במוקד שירות לקוחות את עתידם המקצועי, להתמקם בחברה בנוחות, ומשם להתקדם לתפקידים אחרים".
מוקד שירות הלקוחות של ישראכרט יפעל במרכז החדשני "ירוק" – מרכז ליזמות, רובוטיקה וקהילה בתוך קמפוס המכללה שבעמק חפר. המתחם רחב הידיים כולל מרחבי עבודה, אולם כנסים, חדרי ישיבות, סדנת מייקר ספייס, קפטריה ושירותים. אל המרכז מגיעים יזמים ומשקיעים, גורמי תעשייה ואקדמיה, ממשל מקומי וממשל ארצי, ולצידם אנשי מקצוע שונים המשרתים את עולם היזמות, במטרה לתרום את חלקם וליטול חלק ביצירת אקו־סיסטם דינמי של יזמות וחדשנות אקטיבית. מייסד ומנכ"ל מרכז "ירוק" אלי ברק מאמין במוקד החדש, כמקום שיסייע הן לסטודנטים והן ולתושבי האזור להתפתח: "אנו שמחים על הצטרפותה של ישראכרט לקהילת העסקים של עמק חפר, ופועלים יחד להעמקת הקשר, שיכלול לא רק יצירת מקומות עבודה חשובים לסטודנטים ולתושבי העמק, אלא גם תמיכה ומעורבות של ישראכרט בפעילויות טכנולוגיה קהילתיות לנוער המתקיימות ב'ירוק' באופן שוטף. ניסיון רב שנים מראה, שלקהילה העסקית תפקיד חשוב בקידום פעילויות קהילתיות חינוכיות מוצלחות לטווח ארוך. אנו בטוחים כי שיתוף הפעולה החדש יגדל ויתרחב, באופן שישרת את כל הצדדים המעורבים".
"אנו גאים להשיק את מוקד השירות הראשון בתוך קמפוס אקדמי, שיאפשר לסטודנטים לשלב בין לימודים לעבודה באופן אידיאלי, יציע סביבת עבודה נעימה ומשפחתית עם היתרונות של עבודה בחברה מובילה וגדולה כמו ישראכרט. מלבד התנאים הנוחים, המתכתבים עם חייהם וצורכיהם של הסטודנטים, העבודה במוקד שירות היא הזדמנות ליהנות ממשרת סטודנט עם אופק מוכח בקריירה", מסכמת שאקו.