הבורסה בתל אביב שפתחה את שבוע המסחר בעליות קלות במדדים המובילים עברה לירידות לאחר הדיווחים על פגיעת טיל נ"ט בסמוך למושב דובב בגליל העליון. חמישה נפצעו קשה מהירי ואחד במצב אנוש. בנעילה: מדד ת"א 35 שעלה בבוקר ב-0.1% ירד ב-1.7%, בדומה למדד ת"א 125.
חברת החשמל הודיעה כי הפצועים הם עובדי החברה שפעלו במקום לתיקון קווי חשמל שנפגעו מירי קודם. במקביל לירי לדובב, זוהו כמה שיגורי נ"ט נוספים מלבנון, וצה"ל תקף בתגובה מטרות חיזבאללה.

1 צפייה בגלריה
ירידות בבורסה בתל אביב
ירידות בבורסה בתל אביב
ירידות בבורסה בתל אביב
(צילום: shutterstock)
הבורסה בת"א מושפעת כמובן מההתפתחויות במלחמה, כשחשש מהתפתחות עימות משמעותי יותר בגבול הצפוני מלחץ עוד יותר את המשקיעים.
בגזרת המט"ח, השקל התחזק בשבוע שעבר עד סיום המסחר הרציף ביום שישי, כשהדולר נסחר סביב 3.85 שקלים והאירו סביב 4.1 - בדומה לרמתם לפני חודש - לפני תחילת המלחמה. התפתחויות בצפון עלולות לפגוע בשקל במסחר שיתחדש ביום שני.
ההערכות בשוק המט"ח היו שהמגמה החיובית של השקל נבעה גם ממכירת הדולרים על ידי בנק ישראל, שכזכור הודיע מיד לאחר פרוץ המלחמה, כאשר השקל חצה לראשונה במסחר את שער 4 השקלים, על הזרמה מדורגת של 30 מיליארד דולר לשוק המט"ח, אולם עד לשבוע האחרון לא הצליח לבלום את התחזקות המטבעות הזרים מול השקל.
ביום שלישי הודיע בנק ישראל כי יתרות מטבע החוץ של הבנק הסתכמו בסוף חודש אוקטובר 2023 בסך של 191.2 מיליארד דולר, לאחר שמכר במהלך אוקטובר 8.2 מיליארד דולר.
פורסם לראשונה: 14:20, 12.11.23