אחרי שבאיחוד האירופי החליטו לאחרונה להעלות את המכסים על יבוא מכוניות חשמליות מסין בשיעור של בין 17% ל-38%, בנוסף למיסוי הקיים שכבר עומד על 10%, בבייג'ינג לא מתכוונים לעבור על כך בשתיקה ובכוונתם לבדוק ברצינות אפשרות להקשות על יבוא בשר חזיר מאירופה. כך מדווח ב-CNN.
החלטת האיחוד האירופי, שהיא נכון לעכשיו זמנית, הגיעה בעקבות חקירה שנפתחה בחשד שהמחירים הנמוכים בהם נמכרים הרכבים הסיניים הם כתוצאה מסובסידיות להן זוכות החברות מהממשל בבייג'ינג, וכתוצאה מכך הדבר פוגע בתחרות מול יצרניות הרכב האירופיות.
1 צפייה בגלריה
חזיר
חזיר
חזירים
(צילום: AP)
בתגובה, משרד הסחר הסיני מסר אתמול (שני) כי יצרנים מתעשיית החקלאות המקומית ביקשו שתפתח חקירה על יבוא בשר חזיר מהאיחוד, וכי בבדיקה ראשונית נמצאה עילה מספקת לפתיחה בבדיקה רשמית האם גם במקרה הזה המחירים נמוכים כתוצאה מהתערבות כלשהי.
על פי נתוני המכס של האיחוד האירופי, מדינות הגוש ייצאו לסין בשר חזיר בשווי של יותר מ-2.5 מיליארד אירו בשנה שעברה. כמעט מחצית מזה הגיע מספרד, כאשר גם הולנד, דנמרק וצרפת ייצאו כמויות נכבדות של בשר חזיר לסין.
במקביל, סין כבר פתחה בחקירה על יבוא של ברנדי מהאיחוד האירופי, ועלולה להטיל מכסים שיפגעו ביצרניות הקוניאק הצרפתיות. הסינים יכולים גם לכוון למוצרי יוקרה מאירופה.
באיחוד האירופי הודיעו כבר כי יעקבו מקרוב מאוד אחר החקירה של סין בנוגע לבשר החזיר, "ויתערבו לפי הצורך כדי להבטיח שהחקירה תואמת לכללים שנקבעו על ידי ארגון הסחר הבינלאומי", כך אמר אולוף גיל, דובר הנציבות האירופית.
המטרה של הסינים ברורה: לגרום לפקידי האיחוד האירופי לוותר על אימוץ המכסים על מכוניות חשמליות מהמדינה לצמיתות. החל מה-4 ביולי החלטת האיחוד תיכנס לתוקף, ועד נובמבר תתקבל ההחלטה הסופית אם לאמץ את המיסוי באופן קבוע.