במקום לצמצם את ההימורים בישראל - הם מתרחבים במפתיע. בעוד שר האוצר לשעבר, משה כחלון, פעל להפסיק את ההימורים הממכרים במכונות המזל ולחסל את ענף ההימורים על מירוצי סוסים, בטענה שמי שמתמכר להימורים הם אנשים עניים בעיקר, כעת מתברר כי שר האוצר שהגיע אחריו, ישראל כץ, אישר לראשונה בישראל לווינר (WINNER) להציע משחקים על 10 ענפי ספורט פופולריים נוספים במהלך אולימפיאדת טוקיו, שלא ניתן היה להמר עליהם עד היום בישראל: ג'ודו, אתלטיקה, שחייה, שיט, סיוף, קראטה, טאקוונדו, חתירה, התעמלות, התעמלות אומנותית וכדורעף. יש לציין כי בטוקיו לא יתחרו כלל ישראלים בסיוף, כדורעף, חתירה וקראטה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
3 צפייה בגלריה
מעכשיו תוכלו להמר גם על זה. סיוף
מעכשיו תוכלו להמר גם על זה. סיוף
מעכשיו תוכלו להמר גם על זה. סיוף
(צילום: gettyimages)
לפי התקנות, בימים שבשגרה רשאי הווינר להציע הימורים רק במספר ענפים ובהם: כדורגל, כדורסל, טניס, כדוריד, בייסבול, פוטבול אמריקני וספורט מוטורי. כעת, הדבר כאמור ישתנה.
המועצה להסדר ההימורים בספורט הודיעה היום על כך שקיבלה היתר מיוחד שיאפשר למהמרים להמר על ענפים אלה במהלך אולימפיאדת טוקיו שתחל בעוד 10 ימים. ההיתר, שאושר על ידי שר האוצר הקודם ישראל כץ, הושג לאחר שיו"ר המועצה להסדר ההימורים, שבתאי צור, יזם לפני מספר חודשים פנייה לכץ ולשר התרבות והספורט, חילי טרופר, בה ביקש באופן מיוחד להתיר למועצה באופן חריג להציע בתקופת המשחקים להכניס לתוכניית המשחק של ווינר משחקים בענפים אולימפיים בולטים אשר נחשבים למצליחים וזוכים להתעניינות בקרב הציבור הישראלי בכלל ולקוחות ווינר בפרט.

3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל התעמלות אמנותית
נבחרת ישראל התעמלות אמנותית
נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית. זה מה שיגרום להכיר את הספורטאים?
(צילום: EPA)
"המשחקים האולימפיים מעוררים ענין רב בציבור הישראלי, והמועצה מבקשת, כשירות לציבור, לאפשר השתתפות בהימורים על התחרויות הפופולריות יותר במסגרת המשחקים האולימפיים, ובעיקר כאלו המעניינים את הציבור הישראלי", כתב צור לשרים.
לדברי צור, "מתן ההיתר לענפים הנוספים הוא אמצעי חשוב להפנות את שימת הלב לספורטאים הישראליים שצפויים להתחרות במפעל, ולענפי ספורט בהם בולטים הספורטאים הישראלים, שחלקם זכו במדליות במסגרת תחרויות בינלאומיות. לדעתנו פרסום הימורים על ענפים אלו, תוך התמקדות בספורטאים הישראלים, יביא להכרה בספורטאים ויעמיק את ההכרות עימם".
3 צפייה בגלריה
האחד נלחם לבטל, השני אישר להרחיב. כחלון וכץ, שרי האוצר לשעבר
האחד נלחם לבטל, השני אישר להרחיב. כחלון וכץ, שרי האוצר לשעבר
האחד נלחם לבטל, השני אישר להרחיב. כחלון וכץ, שרי האוצר לשעבר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
יעל אלמור-לאון, מ"מ מנכ"לית המועצה להסדר ההימורים בספורט, הוסיפה: "ניתן דגש לתחרויות ולליווי המשלחת הישראלית הן בפעילות במדינה והן בפעילות בנקודות המכירה ובנכסים הדיגיטליים שלנו. השיקול הכלכלי של הכנסות המועצה הוא משני בלבד. להערכתנו, הכנסות המועצה מעריכת הימורים כאמור לא יהיו משמעותיות, אולם אנו סבורים, כי כעניין של מדיניות ראויה, על המועצה לאפשר שירות זה למעוניינים בכך - הן לגופו של עניין והן לשם מניעת מצב בו מי שמעוניין בכך, יפנה לאפיקי ההימורים הלא חוקיים".